پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تصریح کرد: این فرهنگ غنی و اصیل اسلامی و انقلابی بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس استان، از دفاع مقدس به عنوان نماد ایثار، شجاعت و از خودگذشتگی ملت ایران در دفاع از انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: باید ارزش های دفاع مقدس بیشتر برای جامعه تبیین شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تصریح کرد: این فرهنگ غنی و اصیل اسلامی و انقلابی بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است.

آیت الله طبرسی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه همان ارزش و آرمان های ارزشمند دفاع مقدس جایگاهی عزتمند و افتخارآمیز دارد، تصریح کرد: باید با همه توان و ظرفیت موجود از آرمان های دفاع مقدس حراست کنیم.

وی با بیان این که ایستادگی و مقاومت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس مانع از تحقق اهداف نظام سلطه شد، افزود: کشورهای غربی با حمایت از صدام تلاش کردند تا انقلاب نوپای ملت ایران را از مسیر منحرف کنند که با ایستادگی این ملت همیشه در صحنه شکست سنگینی خوردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رزمندگان کشورمان عظمت نام ایران اسلامی را در هشت سال دفاع مقدس به دنیا اثبات کردند، گفت: مقاومت ملت ایران در برابر همه دنیا جلوه ای از شکوه و عظمت عزت ملی مردم کشورمان بود که در سایه اسلام و معارف دینی حاصل شد.

وی ی با بیان این که جنگ بین ایران و بعث عراق جنگ بین حق و باطل بود، گفت: از ابتدای تاریخ بشریت بین حق و باطل جنگ و نبرد بوده است و طبق وعده های الهی همیشه حق بر باطل پیروز شده است و پیروزی مقتدرانه ملت ایران در جنگ هشت ساله یکی از نمادهای تحقق وعده الهی در پیروزی حق علیه باطل است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که دشمنان تلاش می کنند ارزش های اصیل و انقلابی دفاع مقدس را در میان نسل جوان ما کمرنگ کنند، افزود: اما حضور بی نظیر مردم قدرشناس کشورمان در مراسم تشییع پیکر شهدا نشان داد که فرهنگ ایثار و شهادت همچنان در کشورمان زنده و پویا است.

امام جمعه ساری با اشاره به هجمه‌های گسترده فرهنگی دشمنان علیه ارزش‌های دینی و انقلابی جامعه، برگزاری این اردوهای معنوی را بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن دانست و خاطرنشان کرد: هر چه فرهنگ و آرمان های دفاع مقدس در جامعه ما بیشتر نهادینه شود به حتم آثار هجمه های فرهنگی دشمن نیز در کشور کاهش خواهد یافت.

نماینده ولی فقیه در مازندران، فرهنگ ایثار و شهادت را بهترین راه حفظ عزت و اقتدار نظام اسلامی دانست و با بیان این که دشمن تلاش می کند این فرهنگ ارزشی را در جامعه جوان ما کمرنگ کند، گفت: تقویت برنامه های فرهنگی با محوریا فرهنگ ایثار و شهادت می تواند مانع تحقق این هدف شوم دشمنان شود.

وی از هشت سال دفاع مقدس به عنوان بزرگترین افتخار ملی این مردم پس از انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: دشمن نمی خواهد آرمان های متعالی دفاع مقدس زنده و پویا بماند و به همین دلیل تلاش می کند تا چراغ پرنور آن ارزش ها را کم سو کند که باید با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود روحیه ایثار، جهاد و شهادت را در جامعه حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین اقتدار و امنیت امروز جامعه را مدیون رشادت های شهدای جنگ تحمیلی دانست و افزود: پیوند و وابستگی به امام و شهدا ضامن حفظ و تداوم ارزش های انقلاب خواهد بود.

سردار عبدالله ملکی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران نیز در این دیدار از افتتاح فاز نخست پارک موزه دفاع مقدس استان همزمان با 22 بهمن امسال خبر داد و گفت: این مجموعه نماد رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان مازندرانی در هشت سال دفاع مقدس است.

وی در بخش پایانی سخنان خود از چاپ 94 جلد کتاب از خاطرات رزمندگان و شهدا از سوی کمیته تدوین در مازندران خبر داد و بیان داشت: این تعداد تا پایان سال به 108 جلد کتاب افزایش پیدا خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha