جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: اگر ارزش های دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود، قطعه ای از تاریخ غرور آفرین این ملت به فراموشی سپرده شده، لذا باید ارزش های آن دوران را حفظ و به نسل های آینده منتقل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاست سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، شب گذشته در همایش خانواده های ائمه جمعه استان همدان، گفت: ائمه جمعه خدمتگزارانی صادق هستند که باید از آن ها و خانواده محترمشان تکریم به عمل آید.

وی با بیان این که یکی از عوامل موفقیت افراد، برخورد شایسته و همراهی آن ها با اطرافیانشان است، افزود: دین مبین اسلام با شمشیر حضرت علی(ع) و ثروت و حمایت های حضرت خدیجه(س) پیشرفت کرد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه حضرت خدیجه(س)، افزود: این بانوی مکرم نه تنها ثروتش بلکه مثل یک مجاهد خستگی ناپذیر در کنار نبی مکرم اسلام(ص) جهاد کرد.

حجت الاسلام  والمسلمین تقوی ادامه داد: بسیاری از امتیاز های حضرت علی(ع) مربوط به حضرت زهرای مرضیه(س) است، همراهی و پشتیبانی ایشان از مقام ولایت سبب شد، تا امیرالمومنین(ع) سیف الاسلام شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه افزود: خانواده امام حسین(ع) در واقعه عاشورا و در صحرای کربلا همراه سید الشهدا(ع) بودند، همسر همراه، غم ها و غصه ها را از ذهن و ضمیر شوهر می زداید.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه همسران ائمه جمعه، اظهار داشت: ائمه جمعه باید قدر همسران مجاهد خود را بدانند و هسران آنان نیز بدانند که خداوند متعال پاداش مجاهدت های آنها را خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در بخش پایانی سخنان خود، با بیان این که دفاع مقدس بخشی از تاریخ این ملت ولایتمدار ایران اسلامی را شکل می دهد، تصریح کرد: اگر ارزش های دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود، قطعه ای از تاریخ غرور آفرین این ملت به فراموشی سپرده شده، لذا باید ارزش های آن دوران را حفظ و به نسل های آینده منتقل شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha