سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تربیت /روحانیون

حوزه/ امام جمعه شهرستان میانه تاکید کرد: باید طلاب را در زمینه تربیت نوجوانان و جوانان کارآمد کرده و به مدارس آموزش و پرورش و مساجد اعزام کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام عبدالله محمدی امام جمعه میانه، امروز در همایش ائمه جمعه شمال غرب کشور که با عنوان تحکیم مبانی خانواده در پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز برگزار شد، ابراز داشت: نوجوانان و جوانان در مساجد و به همت روحانیون تربیت می شوند.

وی افزود: اگر می خواهیم کار تربیتی کنیم باید شیوه تربیتی پیامبر اکرم(ص) را پیرامون نوجوانان هفت تا ۱۴ سال پیاده کنیم.

امام جمعه میانه تاکید کرد: باید طلاب را در این زمینه تربیت کرده و به مدارس آموزش و پرورش و مساجد اعزام کنیم تا روی نوجوانان کار کرده و از همین سنین با تربیت اسلامی آن ها را رشد دهند.

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: بیش از ۲۰۰ طلبه و روحانی جوان هم اکنون در شهر میانه تربیت شدند که با همین هدف به روستاها و مناطق دورافتاده اعزام می شوند.

ضرورت توجه به تغذیه اسلامی

حجت الاسلام محمد طالبی امام جمعه شهر رضی اردبیل نیز با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جامعه ما عدم توجه به مزاج شناسی در هنگام ازدواج است، ابراز داشت: هر فردی باید با توجه به مزاج خود با فرد مناسب ازدواج کرده و در تغذیه خود مواردی را رعایت کند که امروزه به دلیل عدم توجه به این گونه مسائل شاهد افزایش طلاق در جامعه هستیم.  

وی افزود: بسیاری از مشکلات در خانواده ها به تغذیه نادرست برمی گردد، دشمن حتی برای نوع غذاهای ما هم برنامه ریزی کرده تا ما را از سبک زندگی اسلامی دور کند.

ححت الاسلام طالبی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد غذاهای سر سفره خانواده های ایرانی از نوع سرد است که موحب بی غیرتی و سردی می شود.

امام جمعه شهر رضی تاکید کرد: ۱۲ هزار روایت موثق اسلامی درباره طبابت داریم که تغذیه هم یکی از شاخه های آن است اما نسبت به احیای این طبابت، قدم های موثری برنداشته ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha