سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام مطهری اصل

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، از راه اندازی درس خارج در حوزه علمیه تبریز خبر داد و تقویت مدارس علمیه را از سیاست های مدیریت حوزه های علمیه کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل، ظهر یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصلی حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در مدرسه حضرت ولی عصر(عج) تبریز برگزار شد، ابراز داشت: سیاست کلی مدیریت حوزه های علمیه بر محوریت مدارس استوار است که باید مدارس علمیه تقویت شوند.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه رکن اول مدارس علمیه، طلبه است، عنوان کرد: طلاب باید علم و تقوا را در خود تقویت کنند، چرا که طلبه فاضل در هر عرصه ای که حضور داشته باشد مفید و موثر خواهد بود.

حجت الاسلام مطهری اصل با بیان اینکه طلاب باید با اقامه نماز شب و نماز صبح خود را برای تحصیل آماده کنند، تاکید کرد: نماز شب، ابزار طلبه است و طلبه بدون این ابزار نمی تواند فعالیت موثری داشته باشد، امکان ندارد طلبه ای بدون توجه به نماز شب، فردی عالم و فاضل و باتقوا باشد.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی افزود: تماشای فیلم و درگیر شدن در فضای مجازی، مانع پیشرفت طلاب است، طلبه باید شبانه روز به فکر تحصیل علم و تقوا باشد، چرا که کار اصلی طلبه، درس و بحث است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تهذیب اخلاق و توجه به مسایل معنوی اصل اول حوزه های علمیه است، اظهار داشت: باید به سمت تخصصی شدن حوزه علمیه استان برویم که در این راستا تلاش می کنیم دروس تخصصی و درس خارج در این استان راه اندازی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha