دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حوزه

حوزه/ مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، به طور رسمی سال تحصیلی جدید خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، روز یکشنبه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و حجت الاسلام مطهری اصل مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی و جمعی از اساتید حوزه و طلاب در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام علی ناصری، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز در ابتدای این مراسم با تشریح وضعیت علمی طلاب این مدرسه ابراز داشت: میانگین معدل طلاب این مدرسه علمیه در مقایسه با میانگین کشوری معدلی خوبی است، تعطیلی در این مدرسه، در طول سال معنایی ندارد و همین تلاش طلاب و اساتید باعث شده این مدرسه به یکی از بهترین مدارس علمیه کشور تبدیل شود.

وی افزود: بی سابقه ترین پژوهش ها در طول دو سال گذشته در این مدرسه علمیه صورت گرفته که تاکنون پژوهش های جمع آوری شده در قالب دو مجموعه با عنوان گام اول و گام دوم منتشر شده است.

مدیرمدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) با اشاره به تعداد طلاب این مدرسه عنوان کرد: هم اکنون ۵۰۰ طلبه در این مدرسه علمیه تحصیل می کنند در حالی که ظرفیت استاندارد آن ۳۰۰ طلبه است، با این حال ۲۲۴ نفر نیز درخواست انتقالی به این مدرسه علمیه را دارند که با این شرایط، امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام ناصری همچنین بر ضرورت تهذیب و نخبه پروری در مدارس علمیه تاکید کرد و گفت: هر چه در تهذیب طلاب سرمایه گذاری کنیم جای کار دارد، باید روی این مساله برنامه ریزی بیشتری داشته باشم.

وی ادامه داد: نخبه پروری نیاز ضروری مدارس علمیه است، طلاب با استعدادی در مدارس این استان تحصیل می کنند که باید نخبگان شناسایی و تقویت شوند.

در پایان این مراسم نیز از طلاب برتر مدارس علمیه شهرستان تبریز تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha