جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نظری

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: امروز باید مربیان، معلمان و اساتید در مدارس و دانشگاهها فرزندان و دانش آموزان را با زاویه و نگاه هنری و دینی به نماز ارتباط دهند و آنها را با فضای عطرانگیز آن آشنا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس نظری صبح امروز در جمع اعضای حلقه های صالحین مدرسه علمیه امام صادق (ع) قزوین ضمن تبریک ماه شعبان المعظم گفت: برای بهره گیری این ماه عزیز  وارزشمند تمام تلاش خود را جهت خودسازی وتذیب نفس نهایت استفاده را ببریم.

وی به موضوع نماز در جامعه اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: امروز باید مربیان، معلمان و اساتید در مدارس و دانشگاهها  فرزندان و دانش آموزان را با زاویه و نگاه هنری و دینی به نماز ارتباط دهند و آنها را  با فضای عطرانگیز آن آشنا کنند، چراکه نماز مکتب سپاسگزاری است و لحظه‌ای است که انسان به پاس نعمت‌های بی‌کران الهی در مقابل پرودرگار سجده می‌کند و شکر به جای می‌آورد.

این فعال فرهنگی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در سنگر مبارزه با شیاطین انس و جن پیروز شویم، باید سنگر اول را که نماز است را مستحکم بسازیم، چرا که نمره نماز در روز قیامت از درصد بسیار بالایی برخوردار است و اگر این عمل انسان قبول شود، دیگر اعمال هم قبول می‌شود.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: از بلاهای جدیدی که امروزه پدید آمده و باعث غفلت انسان‌ها شده است، فضای مجازی است، البته این فضا به خودی خود تهدید نیست، ولی دشمنان با استفاده ابزاری از آن٬ تهدیدی برای از بین بردن یاد خدا ساخته‌اند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: اساتید، معلمان و حوزویان از این فرصت برای انتشار و شناساندن دین اسلام و ترویج فرهنگ نماز استفاده کنند، چراکه کارشناسان دینی با برنامه‌ریزی منسجم‌تر برای ارائه راهکارهای بهتر و جدیدتر برای استفاده از فضای مجازی و انتشار پیام دین اسلام همت کنند.

وی اظهار کرد:  نماز نه‌تنها در دین اسلام، بلکه در همه ادیان الهی با شیوه‌های مختلف اقامه می‌شود که این امر نشان‌دهنده اعتقاد به وحدانیت خدا و توحید در همه ادیان است.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: وقتی انسان به نماز که مهمترین راه ارتباط و راز و نیاز با خداست و ستون دین هم شمرده شده، می نگرد، اثرات عمیق روحی فراوانی را در آن می یابد و خداوند متعال به او نیرویی معنوی می بخشد که حس صفای روحی و آرامش قلبی، امنیت روانی و سلامت روانی را در او پدید می آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha