جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار مدیران علوم پزشکی با آیت الله طه محمدی

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: بر اساس آمار ها متاسفانه کشور ما چهار برابر میانگین دنیا دارو استفاده می کند که این هم ضرر اقتصادی دارد و هم از نظر سلامت نیز مورد تایید نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان، عصر دوشنبه در دیدار با مدیران دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اهمیت ترویج طب سنتی در مجموعه علوم پزشکی، گفت: در زمان وزارت دکتر لنکرانی در دیداری با وی از فواید طب ایرانی ایشان را با خبر کردم.

وی افزود: از آن زمان در مجموعه وزرات خانه دید بهتری نسبت به طب ایرانی و طب سنتی حاکم شد و امروز که خبر آموزش این علم به طرفدارانش را می شنوم بسیار خوشحال هستم.

امام جمعه همدان گفت: با وجود دسترسی راحت طب ایرانی اما باید مراقب این موضوع باشیم هر کاری متخصص خودش را می خواهد و همه نمی توانند ادعای دکتری در این زمینه را داشته باشند.

وی طب ایرانی را میراثی از گذشتگان دانست و گفت: کتاب های بسیاری در زمینه طب ایرانی و اسلامی نوشته شده است و این بر عهده ما است که از این مطالب استفاده بهینه کنیم.

آیت الله طه محمدی به پیشرفت های طب جدید اشاره کرد و گفت: طب جدید از نظر ابزارآلات پزشکی موفق بوده است، اما طب قدیم با وجود بی بهره بودن از این وسائل در بیشتر موارد موفق بوده است.

وی داروهای شیمیایی را برای سلامتی مضر دانست و گفت: در طب سنتی وابستگی به داروهای شیمیایی دیده نمی شود و این نقطه قوت این طب است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان افزود: بر اساس آمار ها متاسفانه کشور ما چهار برابر میانگین دنیا دارو استفاده می کند که این هم ضرر اقتصادی دارد و هم از نظر سلامت نیز مورد تایید نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha