جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت کریمه اهل‌بیت (س) گفت: اگر موضوع اشتغال جوانان حل شود دیگر به دنبال مسائلی که دشمنان برای آنان طراحی کرده‌اند نمی‌روند، ازاین‌رو دولت نیز باید کلام رهبر معظم انقلاب را در این عرصه جدی تر دنبال کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار معاون توسعه امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، با اشاره اینکه در آستان دو میلاد بزرگ امام زمان (عج) و حضرت علی‌اکبر(ع) قرار داریم، اظهار داشت: بر اساس روایات، امام زمان (عج) در چهره یک جوان ظهور می‌کنند و نیز ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) را روز جوان انتخاب کرده‌اند دارای پیام‌های بسیاری است.

وی با اشاره به نقش جوان در جامعه، افزود: نگاه و انتظاری که مردم و خداوند از امام زمان (عج) در قالب یک چهره جوان دارند بسیار مهم  است که باید موردتوجه قرار گیرد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) تصریح کرد: جوانان بسیاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضور دارند اما هنگامی‌که می‌خواستند روزی را برای این قشر انتخاب کنند بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای انتخاب نماد این روز، حضرت علی‌اکبر (ع) بود چراکه این جوان موردتوجه اهل‌بیت (ع) بوده و بسیار به پیامبر (ص) شباهت داشتند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی و بعد از حرکت امام خمینی (ره) بر این قشر نظر خوبی بود که هویت آنان در مساجد شکل گرفت به همین دلیل مساجد، قرارگاهی برای هویت سازی مردم به‌ویژه جوانان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه دشمن به‌شدت درصدد از بین بردن اعتقادات جوانان است، عنوان کرد: : اگر موضوع اشتغال جوانان حل شود دیگر به دنبال مسائلی که دشمنان برای آنان طراحی کرده‌اند نمی‌روند، ازاین‌رو دولت باید کلام رهبر معظم انقلاب را در این عرصه جدی تر دنبال کند.

وی ادامه داد: آنچه دولت اکنون انجام می‌دهد، ظرفیتی بیش از آن وجود دارد، برای مثال در چند سال گذشته در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) بیش از 120 هزار قرآن آموز حضورداشته‌اند، حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای انجام کارهای فرهنگی دارد، بنابراین باید هم خیرین و هم دولت در این زمینه تلاش کنند.

 

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha