چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
طنین وحی

حوزه/ آیین رونمایی از پروژه عظیم طنین وحی (ترجمان گفتاری و نمایشی قرآن کریم) مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان آغاز شد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان ، آیین رونمایی از  نرم افزار طنین وحی، ترجمه گویای گفتاری- نمایشی قرآن کریم که به همت مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه‌علمیه اصفهان تهیه وتولید شده  با پیام آیت‌الله مظاهری رونمایی می‌شود.
دراین مراسم که با حضور بزرگان حوزوی وفعالین قرآنی استان وکشور لحظاتی قبل در سالن اهل بیت  آغاز شد، این نرم افزار فاخر اسلامی رونمایی می شود.
در این طرح، ترجمه متن مقدس قرآن با شیوه‌ای نوین ارائه می‌شود. نقل قول‌های قرآن به صورت نمایشی با حضور حدود ۲۴۰ نقش اجرا شده و در قالب یک ترجمه گویای گفتاری – نمایشی با فضاسازی و ترکیب افکت‌ها و آواهای مناسب، عرضه خواهد شد. آیاتی که شامل نقل قول نیست، به صورت روایت با حس مربوط که متن آیه را برای مخاطب مفهوم کند، ارائه می‌شود.
این طرح بزرگ شنیداری و نرم‌افزاری، حاصل تلاش هفت ساله بیش از ۱۶۰هنرمند و ۴۰ پژوهشگر و عوامل اجرایی است که در قالب گویشی با بهره‌گیری از فضاسازی و ترکیب افکت‌های صوتی و آواهای مناسب ارائه شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha