جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ چهاردهمین جشنواره فرهنگی بهار شهادت با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت آستان مقدس عباسی به کار خود پایان داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، چهاردهمین جشنواره فرهنگی بهار شهادت با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی و تولیت آستان مقدس عباسی به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام صافی در سخنرانی خود از تمامی مسئولین آستان های مقدس حسینی و عباسی، علما، فضلا، پژوهشگران، متفکرین، رسانه ها و تمامی شرکت کنندگان و کسانی که که در برپایی این جشنواره نقش داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

متولی شرعی آستان مقدس عباسی در بخش دیگر اشاره کرد: فتوای آیت الله سیستانی به طور ویژه در این جشنواره و اغلب عناوین و شعارها حضور داشت و بی شک شایستگی این را دارد.

وی افزود: این فتوا قرائت های مختلف دارد که از جمله آن، قرائت فقهی، اجتماعی، نظامی، سیاسی و اقتصادی است.

حجت الاسلام صافی تصریح کرد: اگر تنها حوادث تاریخی را مورد بررسی قرار دهیم و به قبل آن دقت نکنیم، این بررسی ناقص است؛ زیرا زمانی که داعش به عراق حمله کرد، نهاد های نظامی از استحکام درستی برخوردار نبود و فساد در برخی مؤسسات سرایت کرده بود، در این زمان توصیه ها و هشدارهای آیت الله سیستانی چه از طریق بیانیه هایی که به صورت مستقیم صادر می شد یا از طریق خطبه های نماز جمعه خوانده می شد، به داد رسید و گرنه در آستانه نابودی بودیم.

وی افزود: نیاز است که به تاریخ پیش از فتوای مراجع کنید تا متوجه اهیمت صدور به موقع این فتوا و آثار آن شوید؛ چرا که هیچ اقدامی غیر از فتوا نمی توانست با تروریسم داعشی مبارزه کند و این فتوا، یک اقدام تاریخی بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha