جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ امام جمعه قم بیان کرد: اگر آمریکایی ها از برجامی که همواره آن را نقض کرده اند، خارج شوند، ما نیز از آن و در نهایت از ان پی تی خارج خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس قم با اشاره به نزدیکی به تاریخ اعلام موضع آمریکا در خصوص برجام در 23 اردیبهشت گفت: به صراحت عرض می کنیم که آمریکایی ها در حقیقت به دنبال باج خواهی هستند؛ پس از امضای قرارداد همیشه در جهت تضعیف برجام حرکت کرده و با سیاست های باج خواهانه برخورد کردند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: اروپایی ها با زبان چرب و نرم خود می گویند می خواهیم در برجام باقی بمانیم و در این حال مسافرت های خود را به آمریکا انجام می دهند تا آنها را متقاعد به حفظ برجام کنند، ولی خروجی آنها تقسیم کاری است که در آخر سر شرط و شروط خود را بگذارند و در نهایت به دنبال اهداف خود در بحث موشکی و کاهش اقتدار کشور در منطقه هستند.

امام جمعه قم بیان کرد: در اینجا از جانب مسئولان کشور عرض می کنیم که اگر آمریکا از برجام خارج شود ما نیز خارج خواهیم شد و اگر این روند قطعی و ادامه یابد از ان پی پی نیز خارج خواهیم شد.

وی گفت: یکی از نکات جالب توجه در این بین، تحقق تمام پیش بینی هایی است که رهبر معظم انقلاب در این زمینه داشتند و اینکه ایشان در این مدت همیشه بر لزوم توجه به داخل و حمایت از کالا و سرمایه و کار ملی اصرار داشتند؛ این مساله نشان گر عظمت و جایگاه یک رهبر مقتر و حکیمی است که براساس حساب و کتاب حرکت می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با انتقاد از برخی از شخصیت ها در خصوص حمایت از هنجارشکنی اخیر بیان کرد: نماینده ای که قسم خورده است از ارزش های اسلامی پاسداری کند، باید بداند که در جامعه ای زندگی می کنیم که به برکت خون شهدا و ارزش ها دارای آبرو شده است؛ چگونه می شود که لبه تیز سخنان خود را متوجه پلیس کشور کنید آن هم به خاطر اینکه امر به معروف کرده است و آن هم در دفاع از یک ساختار شکن؟

وی گفت: ما نمی گوییم هر اقدامی که پلیس انجام می دهد درست است، چون ممکن است برخی نیز از حدود قانونی خارج شوند، ولی آیا فحاشی و کشف حجاب و ساختار شکنی جرم نیست؟ آیا نماینده مجلس باید اینگونه از هنجار شکنان حمایت کند؛ گلایه می کنیم زیرا احساس میکنم که نیاز به تامل داریم چون قرار نیست که هر نغمه ای که بیگانگان می پسندند را عمل کنیم.

نائبی رئس جامعه مدرسین اظهارکرد: نکته دیگر داستان غم انگیز فلسطین و یمن است؛ روز 24 اردیبهشت قرار است که پایتخت را به بیت المقدس منتقل  کنند، این جرات و جسارت و گستاخی آمریکا منشا اش چراغ سبز مدعیان حمایت از فلسطین است؛ آنها می گویند که با اسراییلی ها ضد ایران همراه شده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: باید به سران کشورهای عربی گفت که به کجا این شتابان حرکت می کنید و چرا با آبروی اسلام و قرآن بازی می کنید؟ چرا فراموش می کنید که در این روزها 39 نفر شهید شدند در یمن جشن عروسی را به عزا مبدل می کنید.

وی گفت: رهبر انقلاب فرمودند،‌وقتی کسی ولایت مومنین را رها کند و ولایت کفار را بپذیرد چیزی جز این نخواهد بود که با اسراییل همراه شود؛ امیدواریم که امت اسلامی به هوش بیایند و دست از عناد با جامعه اسلامی بردارند.

وی با اشاره به ایام نیمه شعبان بیان کرد: امام صادق(ع) بیان می دارند که اگر در عمر خود حضرت مهدی بدنیا بیاید همه عمر خود را به ایشان خدمت خواهم کرد؛ انسان هایی که علاقه دارند که از یاران و اصحاب حضرت باشند باید منتظر باشند؛ انتظار نیز به معنی دست روی دست گذاشتن نیست بلکه باید فضا را برای ظهور حضرت آماده کنیم؛ ورع و محاسن اخلاق از شروط مهم انتظار است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به میلاد حضرت علی اکبر(ع) گفت: فرزند امام حسین(ع) فدایی دین شد؛ ایشان فرمودند وقتی در مسیر حق هستیم از کشته شدن باکی نداریم؛ جوانان ما نیز در دفاع مقدس ثابت کردند که پیرو علی اکبر(ع) هستند.

وی با اشاره به روز جهان کاروکارگر بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) دست کارگر را می بوسید؛ کارگر تنها کار خدماتی و و مدیریتی نیست؛ بارها از حقوق شما دفاع کرده و خواهیم کرد؛ رابطه کارگر و کارفرما باید رابطه اخلاقی و دینی باشد تا حرکت اقتصادی ما بر اساس آنچه تنظیم شده است حرکت کند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری افزود: کارگران ما در این سالی که به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است باید به ارتقای تولید و کیفیت تولیدبپردازند؛ باید این کار انجام شود که مردم چشم به دست خارجی ها نداشته باشند.

وی در پایان اظهارکرد: در این روزها کشور ما میزبان مسابقات بین المللی قرآن بود که از رویدادهای کم نظیر جهان اسلام است؛ 370 نفر از شخصیت های بین المللی از 84 کشور جهان در این مسابقات حضور یافتند.

امام جمعه قم در خطبه اول نیز به مباحث مرتبط اصل عزت مندی اشاره کرد و بیان کرد: زمانی پیامبرحکم جزیه را برای زندگی کفار در سایه حکومت اسلامی بیان کردند ولی امروز کشورهای اسلامی میلیاردها دلار پول می دهند که در پناه آمریکا بتوانند زندگی کنند؟ آیا این بود آن عزتی که پیامبر از ما انتظار داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha