جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ذوالنور

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از نمایندگان مجلس به دنبال منافع شهری و قبیله ای هستند، برای مثال به دنبال بودجه های شهر خودشان هستند، با این حال چه انتظاری از مجلس درباره برجام و حمایت از رهبری می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز در همایش مبلغان حوزه علمیه همدان،گفت: یکی از سؤالاتی که هنوز ذهن مردم را به خود مشغول کرده است، برجام است، با این تعابیر که آیا برجام فایده داشته یا نه، چرا رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده حمایت کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: برای پاسخ به این سوال باید مطالبی را بیان کنم، عده ای فکر می کردند که باید با کدخدا یعنی آمریکا مشکلاتمان را حل کرده و مذاکره کنیم و می گفتند «با لبخند و مذاکره هم چرخ انرژی هسته و هم چرخ اقتصاد به گردش در می آید».

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: با شرایطی که دولت و عده ای در کشور ایجاد کرده بودند که تنها راه برون رفت از مشکلات مذاکره با آمریکا است، آیا رهبر معظم انقلاب می توانست با مذاکرات مخالفت کند، در این شرایط رهبر معظم انقلاب برای تیم مذاکره کننده خطوط قرمزی تعیین کردند تا به کشور ضربه وارد نشود.

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب  از تیم مذاکره کننده به عنوان نماینده ایران اسلامی کردند و این مساله به معنای تایید مذاکره با آمریکا نبوده و نیست، زیرا ایشان مکررا اعلام کرده اند که من به آمریکا و مذاکره با آنها خوش بین نیستم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر تدابیر رهبر معظم انقلاب در مذاکرات نبود، امروز ما خیلی از مسائل را از دست داده بودیم، زیرا تیم مذاکره کننده با وجود تاکیدات رهبر معظم انقلاب خطوط قرمز را کنار گذاشته و هیچ تضمینی نیز نسبت به برجام ندارند.

وی در ادامه افزود:  اگر مجلس شورای اسلامی به وظیفه خود عمل می کرد، رهبر معظم انقلاب 9 بند را درباره برجام بیان نمی کردند، متاسفانه برجام در مجلس در 20 دقیقه به تصویب رسید.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور یادآور شد: برجام ضرب العجلی انجام شد و کاری که برنامه و تصمیم گیری اش در فرودگاه انجام شود، چقدر برایش می شود تصمیم گیری کرد و این در حالی است که سرنوشت یک کشور به دست این تصمیم ضرب العجلی رقم خواهد خورد.     

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رئیس جمهور در رسانه های اعلام می کند که طرفدار آزادی و نقد است، پس چرا نسبت به اصل 88 قانون اساسی و پاسخگویی به نمایندگان مجلس سهل انگاری می کند.

وی در ادامه گفت: بعضی از نمایندگان مجلس به دنبال منافع شهری و قبیله ای هستند، برای مثال به دنبال بودجه های شهر خودشان هستند، با این حال چه انتظاری از مجلس درباره برجام و حمایت از رهبری می رود.

وی در پایان گفت: کسی نمی تواند ادعا کند که رهبر معظم انقلاب در جایی نسبت به وظیفه اش کم گذاشته است، ایشان همیشه در تمامی امور  مسائل را به صورت کارشناسی شده ابلاغ کرده است و کم کاری ها از ناحیه دیگران بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha