جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بسیج اساتید

حوزه/ از آنجا که در اصرار بر مذاکره با آمریکا قطعاً قصوراتی وجود داشته است که مقام معظم رهبری فرمودند، خداوند از سر تقصیرات آن‌ها بگذرد. امید است باتجربه تلخی که اتفاق افتاد صادقانه از مردم عذرخواهی کرده و از مسیر خطای خود برگشته و راه سربلندی و عزت اسلامی که همان خواست همه دلسوزان نظام است در پیش گیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم به مناسبت خروج شیطان بزرگ از برجام بیانیه ای صادر کرد که بدین شرح است:

بسمه‌تعالی

«وَ لَنْ تَرْضى‏ عَنْكَ الْيَهُودُ وَ لاَ النَّصارى‏ حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدى‏ وَ لَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْواءَهُمْ بَعْدَ الَّذي جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ما لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لا نَصير/ هرگز يهوديان و مسيحيان از تو خشنود نمى‏شوند مگر آنكه از آيين آنان پيروى كنى. بگو: هدايت خداست كه هدايت [واقعى‏] است؛ و اگر پس از دانشى كه به تو رسيده است باز از هوس‌های آنان پيروى كنى، آن‌وقت از ناحيه خدا نه سرپرستى خواهى داشت و نه ياورى».  (سوره بقره آیه 120)

امروز ایران اسلامی و مسئولان با عهدشکنی آشکار آمریکا مواجه گشته و حقانیت مواضع امام ره در مقابل این رژیم مستبد واضح و تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر غیرقابل‌اعتماد بودن آمریکا اثبات گردید. اکنون مسئولان اجرایی کشور باید در مقابل خباثت‌های آمریکای جنایتکار و اروپای مکّار هوشیارانه عمل کنند تا در این زمان سرافراز و در تاریخ مورد لعن و نفرین آیندگان قرار نگیرند    

امروز بر همگان آشکار گردید دل بستن به غرب و تعهدهای توخالی آنان همانند دل بستن به کدخدای خیالی قطعاً جز خسارت های بی شمار برای ملت فایده‌ای نخواهد داشت و تنها موجب منفعت این اعتماد به غرب راضی کردن غرب‌گرایان ودلبستگان به اروپا است که آنان هم غالباً علقه ای به دین و ارزش‌های اسلامی ندارند.          

در ادامه چند نکته را متذکر می‌شویم:

1- شعار هیهات منّا الذّله این امت، برخاسته از قیام امام حسین (ع) و شهدای عزیز این ملت است که در تعارض بین منافع مادی زودگذر دنیایی و حفظ عزت اسلامی، عزت ایران اسلامی برهمه امور دیگر مقدم است

2- منافع مردم در ایستادگی و عزت است و تسلیم در مقابل دشمنان جز ذلت و زبونی به دنبال نخواهد داشت

3- از آنجا که در اصرار بر مذاکره با آمریکا قطعاً قصوراتی وجود داشته است که مقام معظم رهبری فرمودند، خداوند از سر تقصیرات آن‌ها بگذرد. امید است باتجربه تلخی که اتفاق افتاد صادقانه از مردم عذرخواهی کرده و از مسیر خطای خود برگشته و راه سربلندی و عزت اسلامی که همان خواست همه دلسوزان نظام است در پیش گیرند

4- امروز که مقام معظم رهبری مثل گذشته تصمیم‌گیری را به مجلس شورای اسلامی واگذار نموده‌اند، هیئت‌رئیسه مجلس برای جبران گذشته، نباید فریب وعده چندهفته‌ای برخی مسئولان را بخورند، بلکه با استواری، مصالح کشور را تامین کنند. 

5- امروز سیاست دشمن، حرکت فرسایشی است و تقسیم‌کار بین آمریکا و اروپا برای هدف مشترک است. آمریکا از برجام خارج، اما برای آنکه ایران به موقعیت قبلی بازنگردد، اروپا در نقش همراه وارد می‌شود، این سیاست موجب می‌شود وضعیت ایران همچنان نامعلوم بماند و در عمل هم هر قراردادی به دلیل فشار آمریکا کنار گذاشته شود       .

6- تضمین گرفتن از اروپا از چند هفته به چند ماه یا چند سال نیانجامد.   

7- گرچه در اجرای برجام قبل از تشکیل شورای نظارت بر برجام و رعایت شرایط اعلام شده توسط ولی امر مسلمین با سرعت عجیبی و به‌صورت عجولانه سانتریفیوژها نابود و حفره های قلب راکتور اراک پر از بتن گردید، این بار از شرایط رهبر عزیز انقلاب عبور نکنند و بدون گرفتن تضمین‌های لازم برجام را ادامه ندهند.    

در پایان این نکته را یادآور می‌شویم که قراردادهای دیگری که ربطی به برجام ندارد و دولت آن‌ها را داوطلبانه برای ابراز حسن نیت اجرا کرده است به تعلیق درآورند.

به امید پیروزی مقاومت اسلامی در سراسر جهان

بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم     

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha