پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دانشجویان محجبه در کنیا اجازه ورود به دانشکده را پیدا نکردند

حوزه/ یک دانشکده آموزش پزشکی در کنیا، در چند روز اخیر از ورود دانشجویان محجبه به محوطه جلوگیری کرده است. این در حالی است که مسئله حجاب اخیرا به معضلی برای دانش آموزان و دانشجویان دختر محجبه در مراکز تحصیلی این کشور تبدیل شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، دانشجویان مسلمان دختر در دانشکده آموزش پزشکی شهر آفریقایی موینگی در کنیا روز جمعه به دلیل داشتن حجاب از اجازه ورود به محوطه دانشکده را پیدا نکردند.

به گفته این دانشجویان، مسئله بر سر حجاب دو ماه پیش و در پی ورود یک معاون جدید آموزشی آغاز شده که خواستار ممنوع سازی حجاب اسلامی برای دانشجویان مسلمان شده است. وی مدعی است که حجاب بخشی از یونیفرم تحصیلی محسوب نمی شود.

عبدالهی حسن، یک دانشجوی پسر در این باره به خبرنگار روزنامه ملی کنیا گفت: دانشجویان دختر در مدرسه ما در سه روز گذشته اجازه ورود به دانشکده را نداشته اند و مدیریت به مامور روبروی دروازه دستور داده است که به دانشجویانی که حجاب دارند اجازه ورود ندهد.

یوسف عبداللهی یکی از مقامات شورای عالی مسلمانان کنیا نیز در این باره به خبرنگاران گفت: ما از این ماجرا مطلع هستیم و می خواهیم مسئله را داخل وزارت آموزش و پرورش حل و فصل کنیم.  اما در صورتی که نتوانیم با تبعیضی که روبرو هستیم مبارزه کنیم، به هیچ عنوان به عنوان رهبران اسلامی در کشور ساکت باقی نمی مانیم.

گفتنی است این نخستین باری نیست که چنین مسئله ای از کنیا گزارش می شود. اوایل امسال نیز دبیرستان سنت پائول کیوانجانی در این کشور درخواستی در دادگاه عالی پر کرده بود تا مانع ورود دانشجویان محجبه مسلمان به کلاس درس شود. دیگر مدارس، دبیرستان ها و دانشکده ها نیز در این کشور اقدام به ممنوع سازی حجاب کرده و مانع از تحصیل دانشجویان مسلمان می شوند.

دادگاه عالی کنیا چندی پیش طی حکمی تصریح کرده بود که نباید به دانش آموزان اجازه داد با پوشیدن لباس های متفاوت از جمله داشتن حجاب در مدارس، تقسیمات مذهبی و قومیتی به وجود بیاورند. با این حال چندی بعد در پی اعتراضات انجام شده حکم دادگاه برگشت داده شده و دانشجویان دختر اجازه حجاب پیدا کردند. هر چند حکم اخیر نهایی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha