جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین نجف لکزایی

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ، یکی از لوازم مهم صیانت و حراست از نظام جمهوری اسلامی ایران را انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه های علمیه برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین نجف لکزایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: حوزه به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان مادر نظام اسلامی ، هیچ گاه نمی تواند نسبت به فرزند خود بی تفاوت و کم تفاوت باشد و لذا تاکید بر انقلابی بودن حوزه برای صیانت از ویژگی ها و شاخصه های انقلابی نظام است.

وی با بیان این که ما در آستانه ورود به پنجمین دهه از عمر انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم، گفت: یکی از مبنایی ترین شعارها و برنامه های ما از ابتدای پیروزی انقلاب ، تحقق عدالت و مقابله با ظلم و فساد تبعیض بوده است و حوزه انقلابی ، حوزه ای است که ضمن حمایت از نظام به بیان دلسوزانه نقاط ضعف و ارایه راهکار درباره آن ها بپردازد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که تحقق عدالت در همه عرصه ها لازمه افزایش اعتماد مردم به حاکمیت دینی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به خصوص از جمله وظایف حوزه انقلابی در مساله عدالت و مقابله با فساد و تبعیض این است که ضمن گفتمان سازی به مطالبه گری بپردازد و یقیناً بیانات راهشگای امام راحل و مقام معظم رهبری در این خصوص بهترین دستاویز است.

وی گفت: چنانچه در بیانات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب دقت کنیم متوجه می شویم که انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه موجب می شود که کشور دچار انحراف نشده و به خصوص در تحقق مساله عدالت پیشگام باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha