شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اندونزي شبكه تلگرام را فيلتر كرد

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

سازمان قضایی،نفس تلگرام را برید

بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران از صدور دستور قضایی مسدود سازی تلگرام خبر داد و اعلام کرد: فعالیت این سایت در ایران از دهم اردیبهشت ممنوع است. بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران اعلام کرد: با توجه به اعلام شکایات متعدد علیه شبکه اجتماعی تلگرام به دادسرای عمومی و انقلاب تهران و تقاضاهای فراوانی که در خصوص جلوگیری از فعالیت این شبکه که از ناحیه شهروندان به این دادسرا واصل شده، همچنین درخواست ضابطان و سایر نهادهای ذی ربط مبنی بر برخورد قانونی و اتخاذ تصمیم نسبت به جلوگیری از ادامه فعالیت بدون ضابطه و غیر قابل کنترل پیام­ رسان تلگرام و با عنایت به اینکه شبکه تلگرام ( به نشانی اینترنتی TELEGRAM.ORG ) با سرمایه گذاری خارجی و بدون رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران اقدام به فعالیت غیرقانونی و بی­ضابطه در فضای مجازی کشور کرده است. «و با توجه به اینکه این اقدامات بستر امنی برای فعالیت گروه ­های تروریستی بین­المللی شده به نحوی که عملیات تروریستی گروهک های معاند از جمله عملیات تروریستی گروهک داعش در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل که در خرداد سال گذشته منجر به شهادت 17 نفر و زحمی شدن دهها نفر از مردم شریف ایران شد همچنین با توجه به اقدامات گروهک های معاند در اغتشاشات دی 1396 که منجر به شهادت و زخمی شدن جمعی از شهروندان کشور و خسارات مالی فراوان به اموال خصوصی و عمومی شد و بسیاری از اقدامات ضدامنیتی دیگر از طریق این پیام رسان سازماندهی و هدایت شده است و با توجه به اینکه این شبکه به بستر امنی برای ارتکاب انواع جرائم تبدیل شده است».

 

رهبری اتاق جنگ آمریکا را هدف قرار داد

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به جنگ و ناامنی و خونریزی ناشی از حضور امریکا در منطقه تأکید کردند: آن کسی که باید از منطقه غرب آسیا خارج شود، امریکا است و نه جمهوری اسلامی و همانگونه که چند سال قبل گفتم، دوران «بزن، در رو» تمام شده است. حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اگر این مشکلات برطرف شوند، دیگر شاهد آن نخواهیم بود که کارخانه ای با یک سوم ظرفیت خود کار کند زیرا خالی بودن ظرفیت یک کارخانه به معنای بیکاری متراکم در داخل است.ایشان با تأکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی، مانع از بیکاری کارگران خواهد شد و زمینه اشتغال جوانان تحصیل کرده را نیز در بخش های مختلف تولید فراهم خواهد کرد، گفتند: وظیفه مردم در حمایت از کالای ایرانی تصمیم جدی برای خرید تولیدات داخلی است.رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد از خرید کالای خارجی برغم وجود مشابه با کیفیت داخلی، افزودند: چرا عده ای بر خرید کالای خارجی اصرار دارند، این چه بدفهمی و مرضی است؟ همه دستگاههای دولتی و همچنین همه مردم باید تصمیم بگیرند که از کالای ایرانی استفاده کنند.حضرت آیت الله خامنه ای یکی از نتایج حمایت از کالای ایرانی را جلوگیری از تبعات اجتماعی، امنیتی و اخلاقی ناشی از بیکاری دانستند و خاطرنشان کردند: حمایت از کالای ایرانی، یکی از بهترین و مؤثرترین شیوه های مقابله با طراحی اقتصادی دشمنان است زیرا آنان متوجه شده اند که در جنگ سخت و نظامی به نتیجه نخواهند رسید.

 

 

ربانی،گرد اداری را از پیشانی روحانیون پاک کرد

حجت الاسلام و المسلمین ربانی، امروز در جمع مدیران نهادها و ارگان‌های مرتبط با مرکز خدمات استان البرز گفت: این جلسه به‌منظور قدردانی از همکاری‌های مدیران نهادها و ارگان‌های استان و معرفی مرکز خدمات برگزار شده است و امیدواریم موجب شود همدلی و همکاری‌های شما با این مرکز افزایش یابد.وی با بیان اینکه روحانیت نقش مؤثری در ارتقای فرهنگی و دینی جامعه دارد، افزود: استقلال ما در گرو ایمان مردم است و مردم ما اگر مؤمن باشند پای استقلال کشور می‌ایستند.رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه افزود: نهاد روحانیت خاستگاه اصلی انقلاب است ولی از انقلاب چیزی برای خود نخواسته است و با توجه به نقش ویژه‌ای که در جامعه دارد نیاز است به ضروریات زندگی آنها توجه شود.وی با بیان اینکه روحانیون در عصر ما، هم مظلوم هستند و هم محروم گفت: روحانیون مظلوم هستند از این جهت که مردم تصور می‌کنند زندگی راحتی دارند؛ و محروم هستند برای اینکه در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند.حجت الاسلام و المسلمین ربانی ابراز داشت: مردم همه روحانیون را با تعداد اندکی که مسئولیتی دارند یا شاغل هستند مقایسه می‌کنند درحالی‌که 90 درصد روحانیون در سازمان یا نهادی استخدام نیستند و درآمدی جز شهریه ندارند که آن هم بسیار اندک است.وی با اشاره به جامعه هدف مرکز خدمات حوزه، گفت: مرکز خدمات، طلاب و روحانیون برادر، خواهر، شیعه، سنی، ایرانی و غیر ایرانی سراسر کشور را که در اداره و ارگانی شاغل نیستند و تنها به امور طلبگی مانند تحصیل، تدریس، تبلیغ و تحقیق می‌پردازند، تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

سایه سنگین اوتیسم بر سر آمریکایی ها افتاد

تایج تازه‌ترین بررسی‌ها در آمریکا مشخص کرده است، آمار مبتلایان به اوتیسم در این کشور، سال گذشته به میزان 15٪ افزایش یافته است.نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها در آمریکا مشخص کرده است، آمار مبتلایان به اوتیسم در این کشور، سال گذشته به میزان 15٪ افزایش یافته است.محققان دانشگاه راتگرز در ایالات متحده آمریکا ، اظهار کردند: اختلال طیف اوتیسم (ASD)در میان افراد هشت ساله افزایش یافته است.همچنین، داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا حاکی از آن است که یک کودک از هر 59 کودک از اختلالات اوتیسم رنج می‌برد.براساس پژوهش‌های جدید، ایالت نیوجرسی، بیشترین تعداد مبتلا به اوتیسم را دارد  و نسبت به دو سال قبل، 19 درصد افزایش یافته و از هر 34 کودک، یک نفر مبتلا به اوتیسم است.به گفته کارشناسان، از هر 60 تا 70 تولد زنده در دنیا یک نفر مبتلا به اوتیسم است؛ کارشناسان زندگی ماشینی و عوامل ناشی از آن مانند استرس را در سیر صعودی ابتلا به این بیماری دخیل می‌دانند.نتیجه یک مطالعه نشان می‌دهد زنانی که چاق یا دیابتی هستند، در صورتی که باردار شوند، بیش از مادران سالم با احتمال تولد نوزاد اوتیسمی روبرو خواهند بود.

 

پزشکی ها در بن بست گرفتار شدند

موضوع تعرفه های پزشکی هر سال یکی از چالش های مهم نظام سلامت است، هم زمان اعلام و هم نرخ رشد، اختلاف ها هر سال بیشتر می شود، از پیشنهادهای رشد صفر درصد، 5 درصد، متناسب با نرخ تورم و به میزان رشد حقوق و دستمزد همه روی میز است اما دولت از رشد 5 درصدی دفاع می کند. رئیس کل سازمان نظام پزشکی درباره تاخیر در اعلام و میزان افزایش تعرفه های پزشکی در کشور می گوید: اکنون با تعرفه های موجود داروخانه ها و بیمارستان های خصوصی در حال ورشکستگی هستند. حقوق و دستمزد کارگران ١٨درصد افزایش یافته اما تعرفه های پزشکی با پنج درصد رشد رو به رو است. اینها نشان می دهد که تعرفه ها در حال فریز شدن است.فاضل می افزاید: طبیعی است که با این تعرفه های پزشکی موسسات درمانی به ویژه بخش خصوصی با اشکال جدی مواجه شوند و زمانی که این تعرفه ها را محدود کنیم در واقع بیمارستان ها را از رونق می اندازیم.وی ادامه می دهد: قدر مسلم این است اگر رشد پنج درصدی تعرفه های پزشکی تصویب شود، این رشد متناسب با هزینه های جاری، تورم و شرایط جامعه نیست. برای این موضوع احساس نگرانی داریم چون بیمارستان ها را از فعالیت منع می کند، البته باید گفت که وضعیت داروخانه ها هم بسیار نگران کننده است.رئیس جامعه جراحان ایران تصریح می کند: چرا باید تعرفه های پزشکی در کشور فریز شود. اگر هم پنج درصد افزایش دهند، بسیار ناکافی است. این مسائل باید با منطق حل شود، البته بسیاری از جامعه پزشکی به این موضوع اعتراض دارند و همیشه سوال می کنند که تا چه زمانی این وضعیت باید ادامه داشته باشد.

 

شهرداری فتیله سنی را کمی پایین کشید

عضو شورای شهر تهران از آماده شدن لایحه (استفاده از جوانان در سطوح مختلف مدیریتی) در شورای شهر خبر داد.حجت نظری در همایش «جوان شهر» با بیان این که در نطقی که در صحن شورا داشتم به این موضوع اشاره کردم که جوانان ۴۰ سال پیش همچنان در پست‌های مدیریتی حضور دارند، گفت: طرحی برای استفاده از جوانان در سطوح مختلف مدیریتی در شورای شهر آماده و به هیات رئیسه شورا تقدیم شده است.وی با بیان این که این طرح با ۱۲ امضا نیز اعلام وصول شده است، افزود: در این طرح شهرداری ملزم به ارائه لایحه‌ای شده است که بر این اساس ۵۰ درصد از پست‌های مدیریتی به جوانان تعلق خواهد گرفت.به گفته این عضو شورای شهر، بر اساس این طرح و برای رعایت عدالت جنسیتی نیز باید ۲۵ درصد از پست‌ها به دختران جوان و ۲۵ درصد نیز به پسران جوان تعلق گیرد.

 

ایران مدال ارزانترین را به نام خود ثبت کرد

رئیس کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با اشاره به ظرفیت بالای ایران در زمینه گردشگری سلامت اعلام کرد: حوزه سلامت سال گذشته 140 هزار میلیارد تومان گردش مالی ثبت شده داشته که سهم تجهیزات پزشکی از این رقم 12 هزار میلیارد و سهم دارو 25 هزار میلیارد تومان بوده است.علیرضا زالی در نشست خبری سومین کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر ایران در حوزه سلامت وضعیتی استثنائی و جایگاهی ممتاز در میان 24 کشور منطقه دارد. نیروی انسانی ماهر و زیرساخت متنوع از جمله این موارد هستند. در کشور 1000 بیمارستان و 140 هزار تخت بیمارستانی فعال وجود دارد و طی چند سال اخیر نیز فرآیند نوسازی و افزایش کمی این تخت‌ها با شتاب خوبی جلو رفته است. وی با بیان اینکه ایران یکی از ارزانترین کشورها در زمینه خدمات پزشکی است، ادامه داد: متوسط هزینه یک بسته خدمتی برای هر گردشگر سلامت در ایران 6000 دلار به ازای هر یک نفر است. در حالیکه متوسط این رقم در سال در کشورهای دیگر 15 هزار دلار برآورد شده است. کشور تایلند 50 درصد سهم گردشگری سلامت را در قاره آسیا به خود اختصاص داده است. این در حالیست که این کشور از نظر کمی و کیفی در حوزه سلامت با ایران قابل مقایسه نیست. کشور ترکیه نیز در بین کشورهای اسلامی 30 درصد از این سهم را برداشته است.رئیس کنگره بین‌المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی همچنین اضافه کرد: سال 2020 سال مهمی در زمینه توریسم در دنیا است و پیش بینی می‌شود مجموعه گردشگران در حوزه‌های مختلف در دنیا به یک میلیارد و 600 میلیون نفر برسد. پیش بینی می‌شود سهم حوزه سلامت از این رقم به بیش از 15 درصد برسد و در حال حاضر نیز سالیانه بیش از 300 میلیارد دلار جریان اقتصادی در این حوزه وجود دارد.

 

انرژی اتمی در مشهد،دارالفنون زد

امروز اولین دبیرستان انرژی اتمی مشهد با حضور علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور افتتاح شد.قاسم‌علی خدابنده، امروز در مراسم افتتاح دبیرستان انرژی اتمی مشهد اظهار کرد: با مشارکت سازمان انرژی اتمی و  وزارت آموزش و پرورش شاهد بهره‌ برداری و افتتاح یکی از دبیرستان‌های انرژی اتمی در شرق کشور هستیم. زمین این مدرسه را آموزش و پرورش تهیه کرده و هزینه‌های ساخت و تجهیز آن با سازمان انرژی اتمی بوده است.وی ادامه داد: در سال اول 100 دانش‌آموز را در پایه دهم می‌توانیم در این مدرسه پذیرش کنیم. شرایط و ضوابط ثبت نام در اطلاعیه‌هایی اعلام خواهد شد. مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: علاوه برفعالیت‌های آموزشی مصوب، رویکرد پژوهشی در دبیرستان‌های انرژی اتمی کاملا ملموس است و بسیاری از پذیرفته‌شدگان رتبه برتر کنکور سراسری، جشنواره‌های علمی و غیره معمولا از مدارس انرژی اتمی هستند.

 

طلاق‌های ۷۰۰ هزار تومانی به بازار تلگرام رسید

همانگونه که در اسلام، ازدواج امری مقدس و پسندیده  است و بر ثبات آن تاکید فراوان شده، طلاق امری ناپسند است که از آن به عنوان مبغوض ترین حلال‌ها و امری که خشم خدا را به دنبال دارد، یاد می‌شود.با این حال در سال‌های اخیر واقعه طلاق به یک نوع اپیدمی تبدیل شده که نه تنها در غرب بلکه در جوامع اسلامی هم به محض بروز کوچکترین اختلافی میان زن و شوهر، به عنوان اولین و بهترین راهکار انتخاب می‌شود، تا جایی که بر اساس اعلام رئیس سازمان ثبت اسناد کشور در شش ماهه سال 96، تعداد 87 هزار و ۳۸۰ واقعه طلاق به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال 95 رشد ۶ درصدی داشته است.شاید مهمترین عاملی که باعث افزایش میزان طلاق شده، پذیرش اجتماعی روز افزون وقوع طلاق باشد و این پذیرش، در نتیجه کاهش نگرش‌های منفی نسبت به طلاق در کشورهای مختلف بوده است.حالا در این میان افرادی هم پیدا می‌شوند که با تبلیغات متنوع و جنجالی خود به این پدیده اجتماعی ناپسند دامن می‌زنند و در ازای دریافت مبلغ 700 هزار تومان،‌ وعده طلاق زودهنگام و بی‌دردسر را به زوج‌های گرفتار می‌دهند.

 

پایتخت بی هویت ترین کودکان را به نام خود زد

سلمان خدادادی با بیان اینکه نوزاد معتاد از مادران معتاد و کارتن خواب متولد می شوند، گفت: والدین به دلیل فقر و عدم آگاهی به مراقبت های پزشکی توجه ندارند و نوزاد معتاد متولد می شود.نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، افزود: کودکان در کنار پدر و مادر معتاد؛ معتاد می شوند و آسیب های زیادی کودکان دارای والدین معتاد را تهدید می کند که کودک فروشی یکی از این آسیب ها است که حتی دیده شده که مادران به دلیل اعتیاد نوزادان خود را در قبال مبلغی اندک پیش از تولد پیش فروش می کنند.وی با بیان اینکه سودجویان و مافیای خرید و فروش کودکان و نوزادان از آنها در مسیر تکدی گری و  خرید و فروش مواد مخدر استفاده می کنند، تصریح کرد: متاسفانه شاهد تکدی گری دختران ۱۲ یا ۱۳ هستیم که در آغوش آنها نوزادانی قرار گرفته که مافیا آنها را برای جلب توجه و سوء استفاده از احساسات مردم از مادران معتاد خریداری  و در این مسیر استفاده می کنند.این نماینده مردم در مجلس دهم،  با بیان اینکه معضل خرید و فروش کودکان و نوزادان کاهش یافته اما رفع نشده است، تصریح کرد: متاسفانه نگاه دولت به آسیب های اجتماعی در برنامه ششم بسیار کمرنگ بود اما مجلس ۳۱ ماده به مواد برنامه ششم تنها در حوزه آسیب های اجتماعی اضافه کرد که یکی از جدول ها شماره ۴ است که در آن آسیب های اجتماعی تشریح شده و به دولت تکلیف شده تا آخر برنامه ششم اقداماتی در جهت کنترل آسیب ها انجام دهد.خدادادی افزود: یکی از تکالیف دولت این است که کودکان کار در معرض آسیب را ساماندهی کند.

 

وزیر ارتباطات ترمز قمار مجازی را کشید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصویب برنامه سه ماهه برای توقف شیوع قمار اینترنتی در کشور خبر داد.محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: گزارش‌هایی در خصوص شیوع قمار اینترنتی دریافت کرده‌ام، اگرچه برخورد با این تخلف بر عهده وزارت ارتباطات نیست، اما با هدف هم‌افزایی، جلسه‌ای با حضور بانک مرکزی، دادستانی کل کشور، پلیس فتا و سازمان فناوری اطلاعات در این زمینه برگزار کردیم.وی گفت: در این جلسه برنامه‌ای سه‌ ماهه برای توقف و یا سخت کردن این تخلف تصویب شد.

 

 

 

هرندی پشت پرده صرع ایرانی را تشریح کرد

دکترعلی امینی‌هرندی در آستانه برگزاری بیست و پنجمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران در ارتباط با بیماری صرع اظهار داشت: در گذشته اطلاعات جامعی در مورد بیماران مصروع در کشور نداشتیم و متصور بودیم که آمار بیماران مصروع در ایران شبیه میانگین کشورهای آمریکایی و اروپایی است.وی افزود: با انجام طرح ملی اخیر در کشور مشخص شد آمار بیماران مصروع بیشتر از میزان تخمین زده شده است که در این میان تصادفات رانندگی، حوادث کاری و مصدومین جنگی از جمله علل افزایش تعداد بیماران مصروع است. دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره بین المللی نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران با بیان اینکه تعداد بیمار مصروع در ایران نسبت به متوسط جهانی بیشتر است،امینی هرندی در مورد علل صرع، گفت: صرع در سنین مختلف دلایل متفاوتی دارد و در نوزادی با نوجوانی و میانسالی فرق می‌کند. به طوریکه در نوزادان اختلالات ژنتیکی و متابولیکی و عفونت‌های سیستم عصبی، در افراد جوان آسیب‌های مغزی و در سنین بالاتر تومور و سکته مغزی از علل صرع به شمار می‌آید.

 

حسینی از برترین آسمان ایران،رونمایی کرد

حسینی بیان داشت: «فعالیت‌هایی که گردشگر در مکان‌هایی خارج  از محیط عادی زندگی خود به منظور رصد آسمان و ستاره‌ها، با هدف و انگیزه علمی، ماجراجویی، سرگرمی و آموزش انجام می‌پذیرد را گردشگری نجوم می‌گویند که یکی از جاذبه‌های مهم در رویکردهای نوین گردشگری است. در استان مرکزی نیز با توجه به پتانسیل‌ها و شرایط جغرافیایی در برخی از مناطق استان می‌توان به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری نجوم بهره برد.»او در ادامه  گفت: «برخی از مناطق روستایی که پتانسیل این نوع گردشگری را دارند و می‌توانند برای آن منطقه در آمدزایی را به همراه داشته باشد روستای هدف گردشگری  وفس در شهرستان کمیجان است زیرا که آسمان زیبای این روستا در تلسکوپ بسیاری از ستاره شناسان غرب کشور جای گرفته و همواره مورد استفاده قرار می‌گیرد.»حسینی افزود: «این منطقه برای رصد از ویژگی‌های آب و هوایی  بسیار مطلوب و منحصر بفردی  برخوردار است و همچنین دوری از آلودگی هوا وآلودگی نوری که از عوامل جدی در ایجاد یک نقطه مطلوب برای رصد به شمار می‌رود است. آسمان روستای وفس جزو برترین‌های آسمان‌های ایران است و پتانسیل یک منطقه بکر برای این نوع گردشگری را دارد.»

 

پیامک 97،رنگ باخت

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به پیگیری خبرنگاری درخصوص توقف اخذ ۱۰ ریال عوارض از ارسال هر پیامک تلفن همراه مطابق با بودجه سال ۹۷ توضیح داد.نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه ۱۳۹۳ یک بند الحاقی درآمدی به تبصره ۱۹ لایحه بودجه اضافه کرده بودند که بر اساس آن، اپراتورهای تلفن همراه موظف بودند علاوه بر قیمت هر پیامک، به طور مضاعف مبلغ ۱۰ ریال از ارسال کنندگان پیامک دریافت کرده و آن را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کشور واریز کنند. این قانون در بودجه سال ۹۷ حذف شده و معاون نظارت رگولاتوری در نامه ای به اپراتورها، از آنها خواسته که اخذ این مبلغ را متوقف کنند.براساس توضیحاتی که در اختیار خبرنگار مهر گذاشته شده است، این نامه به استناد نامه مورخ ۲۷ فروردین ماه دفتر حقوقی رگولاتوری به اپراتورهای موبایل ارائه شده و در آن اپراتورها مکلف شده اند از زمان اعلام این نامه که روز نهم اردیبهشت ماه جاری است، عوارض قانونی ۱۰ ریالی هر پیامک را دریافت نکنند.از این رو، از روز گذشته اپراتورها باید پیامک را با یک تومان قیمت کمتر محاسبه کنند و در صورتی که از اول فروردین ماه نیز هزینه پیامک را یک تومان بیشتر محاسبه کرده بودند این مبالغ به حساب مشترکان بازگشت داده می شود.به بیان دیگر، اپراتورهای موبایل ملزم شده اند که تمامی مبالغ اخذ شده از عوارض ۱۰ ریالی هر پیامک ارسال شده از اول فروردین سال ۹۷ تاکنون را، بر اساس مقررات قبلی و مصوبه مجلس شورای اسلامی اخذ می‌شد، به حساب مشترکان خود بازگردانند و از روز گذشته نیز این مبلغ را برای ارسال پیامک از مشترکان سیم کارت‌های خود دریافت نکنند.

 

ناجا،حمله کننده های سایبری را لو داد

عالی‌ترین مقام پلیس پایتخت به حملات سایبری اشاره و اعلام کرد: در روز بیش از 6 تا 7 میلیون حمله سایبری در کشور رخ می‌دهد که درصد زیادی از آن رفع می‌شود که تأثیری بر روی سامانه‌ها و زیرساخت‌ها و کاربران ندارد.وی با اعلام این مطلب که در سال 96، 7 هزار و 525 حمله به زیرساخت‌ها شناسایی شده، اعلام کرد: 296 حمله به صورت جدی به سامانه‌ها و زیرساخت‌های حیاتی و حساس وجود داشته که 50 درصد آن از سمت آمریکا و چین، 30 درصد از طرف کشورهای اروپایی همچون هلند و آلمان و مابقی از طرف کشورهای آسیایی بوده است.رئیس پلیس فتا، هدف این حملات را بانک‌ها و مؤسسات پولی و اعتباری، زیرساخت‌های مخابراتی، زیرساخت‌های توزیع انرژی برق و گاز، صنابع و بخش فراورده‌های نفتی و وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها عنوان کرد. هادیان‌فر ادامه داد: این حملات، سازمان‌یافته است و اساساً دنبال اختلال در نظام پولی و مالی و توزیع و پخش و اختلال در زیرساخت‌هاست.وی درخصوص حملات سایبری به بانک‌ها گفت:‌از میان 32 بانک 11 بانک بیشترین حمله را به خود اختصاص داده‌اند که مشخصه این بانک‌ها این بوده که بیشترین مشتری و چرخش مالی را داشته‌اند.

 

واتس آپ برای کاربرانش شرط و شروط گذاشت

زمانی که از سواد رسانه‌ای و دیجیتال سخن به میان می‌آید، بخشی از این مبحث نیز به محدودیت‌ها صحه می‌گذارد و تاکید دارد انتشار پیام و ابزارهای انتقال پیام باید با احتیاط و متناسب با سن افراد در اختیارشان قرار گیرد، موضوعی که در جامعه ما خواهان فراوانی ندارد! و بسیاری از خانواده‌ها برای ورود فرزندان خود به دنیای سایبر بدون فیلتر و گزینش  خود پیش‌قدم می‌شوند، گام‌هایی که شاید افول را برای ما رقم بزند. اما ورود صحیح به عرصه دیجیتال همواره از سوی آگاهان این حوزه همراه علم توصیه شده و در همین راستا نیز پیام‌رسان واتس اپ تصمیم دارد محدودیت سنی برای کاربران خود را افزایش دهد و استفاده از این پیام‌رسان را برای کاربران زیر ۱۶ سال در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممنوع کند.بنابر این گزارش، این نخستین باری نیست که کشورهای اروپایی برای کاربران مجازی خود سیاست‌های محدودکننده اعمال می‌کنند؛ کارل پوپر، فیلسوف مشهور و نظریه‌پرداز آزادی در غرب، در کتاب «درس‌هایی برای قرن بیستم» از کسانی که معتقداند رسانه‌ها باید از آزادی مطلق برخوردار باشند، به شدت، انتقاد و برای سلامت روان کودکانی که در معرض صحنه‌های جنسی یا خشونت‌آمیز قرار می‌گیرند، ابراز نگرانی کرده بود.

 

قانون،پستچی قلابی را به دار آویخت

پستچی قلابی که به 40 زن تجاوز کرده بود، بعد از 5 سال صبح امروز به دار آویخته شد.قاضی مقیسه رئیس شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران گفت:حکم فردی که تحت عنوان پستچی در ساعات خلوت روز به منازل افراد مراجعه کرده و چند خانم را مورد تجاوز قرار داده و بیش از ۴۰ مورد بود، توسط دادگاه صادر شد.وی گفت: متهم پس از صادر شدن حکم به رای اعتراض داشت که البته دیوان عالی کشور حکم صادره را تایید کرد.قاضی مقیسه در رابطه با علت تاخیر در اجرای حکم گفت: علت تاخیر این بود که پس از تایید رای توسط دیوان عالی کشور متهم مجددا درخواست اعاده دادرسی داشت که باز مراحل اعاده دادرسی طی و رد شد.وی گفت: حکم پس از طی کردن مراحل قانونی نهایتا امروز صبح اجرا شد.قاضی مقیسه اظهار کرد: این حکم درستی برای همه اراذل و اوباش و مفسدان و کسانی است که به نوامیس مردم تجاوز کرده و در جامعه ایجاد نا امنی می‌کنند.

 

 

دیوان عدالت،شایعه ترافیکی را پاسخ داد

مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری ضمن تکذیب ادعای واهی واگذاری ۵۰۰ کارت شناور طرح ترافیک به دیوان عدالت اداری، گفت : علیه سایت منتشر کننده این اکاذیب اعلام جرم شده است.محسن قائمی نسب در خصوص ادعای  واگذاری ۵۰۰ کارت شناور طرح ترافیک به دیوان عدالت اداری گفت: چنین واگذاری صحت ندارد و علیه سایت منتشرکننده این اکاذیب اعلام جرم با اتهام نشر اکاذیب با قصد تشویش اذهان عمومی در دادسرای فرهنگ و رسانه ثبت و تقاضای تعقیب کیفر متهمان بر اساس ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه ای و ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی شده است.قائمی نسب تصریح کرد: در واهی بودن ادعای تخصیص ۵۰۰ طرح شناور ترافیک به دیوان عدالت همین بس که اساسا ساختمان دیوان عدالت اداری خارج از محدوده طرح ترافیک قرار دارد و قضات و کارکنان این مرجع قضایی برای حضور در محل کار خود طی روزهای هفته نیازی به آرم طرح ترافیک از هیچ نوع آن ندارند و حتی در فرض قرار داشتن محل دیوان عدالت در محدوده طرح، که چنین نیست ،باز هم تعداد قضات و کارکنان این مجموعه هیچ نسبتی با عددی که بعنوان تعداد طرحهای ادعایی مطرح شده ندارد.

 

متجاهرین،پایتخت را به چالش کشیدند

رئییس شورای اسلامی شهر تهران از رفع مشکلات مربوط به ترافیک، آلودگی هوا وآسیب های اجتماعی بعنوان اساسی ترین مطالبات شهروندان تهرانی از دولت و شهرداری خبر داد.محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهرتهران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مشترک با کمیته برنامه ریزی شهرستان تهران با ذکر این مطلب مشکلات شهر تهران بسیار جدی و ساختاری است از سه مشکل ترافیک،آلودگی هوا و آسیب های اجتماعی بعنوان اصلی ترین مطالبات شهروندان تهرانی از دولت و شهرداری برشمرد و افزود:بر اساس آخرین نظر سنجی که از شهروندان تهرانی داشتیم ٩٣درصد مطالبات مردم در خصوص معضل ترافیک و آلودگی هوا است.هاشمی در ادامه از رفع مشکلات ناشی از آسیب های اجتماعی بعنوان جدی ترین مطالبه مردم خبرداد و خاطرنشان کرد:آسیب های اجتماعی که نماد آن در شهر تهران معتادان متجاهر هستند و چهره شهر را نازیبا می کنند ،مطالبه ٨٦درصد شهروندان تهرانی است.رییس شواری شهر ادامه داد:در مجموع بین ٤تا٥هزارمعتاد متجاهر در شهرتهران وجود دارند و درصورت عدم موازی کاری دولت این امکان در مجموعه مدیریت شهری وجود دارد که آنهاراجمع آوری و درگرمخانه ها اسکان دهیم.

 

قانون به یک قدمی ری استارت رسید

دولت آبادی، دادستان گفت: درخواست دادسرای تهران از پلیس بین‌الملل برای دستگیری و استرداد این سرکرده گروهک ری‌استارت، عملاً آن‌ها را در چرخه آزمایش قرار داده است و باید به این سوال پاسخ دهند که چگونه است که اگر کسی در ایران کوچکترین اقدامی می‌کند، رسانه‌های دنیا پر می‌شود، اما امروز سرکرده این گروهک در آمریکا نشسته و دستور غارت، تخریب و تحریق اموال عمومی و خصوصی را می‌دهد و هیچ کس به او کاری ندارد. جعفری دولت آبادی از جمله اقدامات مهم دادستانی تهران در حوزه جرایم علیه امنیت مربوط به سال 1396 را صدور کیفرخواست نسبت به متهمان گروهک داعش و محاکمات اعضای این گروهک دانست و در بیان اهمیت این اقدام اظهار داشت: محاکمات اعضای این گروهک در دادگاه از روز شنبه (8/2/97) شروع شد و این کار کمی نیست؛ چرا که این گروهک که از استکبار جهانی نیرو و تجهیزات می‌گیرد تا علیه ایران اقدام کند، نه تنها اقدامات مذبوحانه‌اش دفع شد و بی سرانجام ماند؛ بلکه اعضای آن‌ نیز دستگیر شده و در حال محاکمه اند.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha