شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جشن میلاد امام زمان (عج) در مقام آن حضرت و در کنار نهر فرات برگزار شد

حوزه/ در شمال مرقد مطهر امام حسین (علیه السلام) مقامی هست که به مقام حضرت حجت بن الحسن المهدی (عج) معروف است. گفته می شود که امام زمان (عج) در یکی از تشرف هایشان به زیارت امام حسین (ع)، در این مکان نماز خوانده و برگشته اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در شمال مرقد مطهر امام حسین(علیه السلام) و مقامی هست که به مقام حضرت حجت بن الحسن المهدی(عج) معروف است. این مقام که 65 متر با حرم مطهر فاصله دارد، در خصوص آن گفته می شود که امام زمان (عج) در یکی از تشرف هایشان به زیارت امام حسین(ع)، در این مکان نماز خوانده و برگشته اند.

این مقام در کربلا به خاطر ارتباط با حضرت مهدی (عج) از جایگاه بسیار مهمی به شمار می رود و شیعیان در نیمه شعبان در این مکان جمع می شوند و در کنار نهر فرات شمع روشن می کنند که این کار یک فضای معنوی خاصی را بوجود می آورد.

* روشن کردن ۱۱۸۴ شمع به تعداد عمر مبارک حضرت مهدی (عج) در مسجد سهله

خبر دیگر از عراق اینکه تولیت مسجد مقدس سهله یازدهمین جشنواره فرهنگی بقیة الله را با روشن کردن 1184 شمع به تعداد عمر مبارک حضرت مهدی(عج) افتتاح کرد.

این شمع ها در مساحتی به اندازه 15 متر که بر روی آن نوشته بود «السلام علیک یا قائم آل محمد» روشن شد.

این مراسم با تلاوت قرآن کریم و مدیحه سرایی برای امام زمان(عج) آغاز شد و در آن جمع زیادی از زائرین حضور یافتند.

در این جشنواره، مقام های شریف مسجد سهله؛ از مقام امام صادق (ع) گرفته تا مقام امام زمان(عج) عطر افشانی و معطر شد و جمعی از خادمین مسجد و زائرین با حرکت در صحن های مسجد برای تعجیل فرج حضرت حجت بن الحسن العسکری(عج) دعا کردند.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha