دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی اکبر رئوف

مؤسس مدرسه علمیه خواهران سیدالشهدا(ع)یزد نقش تأثیر گذار زنان جامعه اسلامی را در مسائل فرهنگی و خانواده بی بدیل خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، نشست مشترکی با حضور حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، رحیمی مقدم معاون ساماندهی و نظارت حوزه خواهران با علی اکبر رئوف مؤسس مدرسه علمیه خواهران حضرت سید الشهدا(ع) یزد با هدف بررسی وضعیت پذیرش طلاب و مکان فعلی مدرسه در دفترجامعه تعلیمات اسلامی یزد برگزار شد.

علی اکبر رئوف، ضمن قدردانی از زحمات حجت الاسلام و المسلمین کارگر شورکی و  خانم یاوری مدیر مدرسه علمیه سید الشهدا(ع)در رشد و ارتقاء وضعیت تحصیلی طلاب، اظهار کرد: پرورش طلاب خواهر جزو برنامه های اصلی و مهم مجموعه جامعه تعلیمات اسلامی است و ما تمام توان خود را در این خصوص بکار خواهیم گرفت.

وی با بیان خاطره ای در مورد نحوه تربیت شهید چمران و نقش بی بدیل مادران در تربیت فرزندان پرداخت و خاطر نشان کرد: این زنان جامعه هستند که در مسائل فرهنگی و تربیتی خانواده ها می توانند بسیار مؤثر واقع شوند و ما بر خود لازم می دانیم که در این زمینه هر چقدر که می توانیم تلاش کنیم.

رئوف در این نشست از آخرین وضعیت جاری مدرسه علمیه سید الشهدا(ع) یزد از جمله وضعیت پذیرش طلاب در مقاطع سیکل و دیپلم، مسائل ساخت و ساز و... مطلع شد و از استمرار کمک های مادی و معنوی جامعه تعلمیات اسلامی در این خصوص اعلام امادگی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان در این نشست، ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های ارزشمند و ماندگار علی اکبر رئوف در طول سالیان متمادی در عرصه علم و تربیت و نیز تأسیس و پشتیبانی از مدرسه علمیه حضرت سیدالشهداء (ع)، گزارشی از عملکرد مدیریت استانی و مدارس علمیه خواهران استان ارائه کرد.

وی ضمن اشاره به آمارثبت نام طلاب در مدرسه علمیه سیدالشهداء (ع)، آخرین وضعیت پذیرش مدارس علمیه آن منطقه راتشریح کرد و افزود: با توجه به میزان پراکندگی جمعیتی و لزوم اصلاح در ایجاد دسترسی بهتر به مدارس علمیه خواهران به ویژه در مقطع سیکل، لازم است در این خصوص تدابیری اندیشیده شود که همکاری بیش از پیش مسئولین این مدرسه را می طلبد.

برپایه این گزارش، در این نشست تاکید شد که با توجه به شرایط موجود، به گونه ای برنامه ریزی شود که از دو مدرسه موجود در آن منطقه، فقط یکی از آن مدارس به طور همزمان پذیرش سیکل و دیپلم انجام دهند که این موضوع همچنان در دست پیگیری است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha