شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کرسی های آزاداندیشی

اعضای شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان یزد بیش از ۵۰ موضوع نشست های علمی- پژوهشی و کرسی های آزاداندیشی را مصوب کردند و رصد اولویت های پژوهشی استان و اطلاع رسانی آن به بانوان طلبه پژوهشگر را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، در نشست اعضای شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان یزد که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی مدیر حوزه خواهران استان برگزار شد؛ اعضای شورا موضوعات نشست های پژوهشی و کرسی های آزاداندیشی را بررسی و تصویب کردند.

در این نشست، علاوه بر تصویب بیش از  30 موضوع کرسی های آزاد اندیشی و 20 موضوع نشست های علمی و پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان، موضوع رصد طرح های پژوهشی استان تأکید شد و برگزاری دوره روش تحقیق میدانی و نیز  برگزاری دوره های مجازی و حضوری از دیگر مصوبات و دستور جلسه این نشست به شمار می رفت.

 در نشست دیگر شورای علمی پژوهشی که با حضور عبدالحسین عباسی، معاون پژوهش جبهه فرهنگی استان یزد تشکیل شد، حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی مدیریت حوزه خواهران استان یزد گزارشی از وضعیت پژوهش در مدارس علمیه خواهران استان بیان کرد و گفت: هم اکنون 22 مدرسه علمیه خواهران در استان یزد شامل 17 مدرسه در مقطع سطح دو(کارشناسی) در همه شهرستان های استان، سه مدرسه علمیه در مقطع سه حوزوی(کارشناسی ارشد) در یزد، اردکان و میبد و دو مدرسه علمیه سطح چهارحوزه(دکترا) در یزد و میبد ویژه تحصیل بانوان طلبه ، فعال است.

وی با یادآوری آمار ۸۰۰ اثر پژوهشی بانوان طلبه یزد از هزار اثر ارسالی جشنواره علامه حلی استان در سال 96 تصریح کرد: در سومین فراخوان جشنواره استانی علامه حلی(ره) استان، ۸۳نفر از خواهران طلبه جزء صد نفر نخست برگزیدگان جشنواره استانی بودند که اگر این آثار، آماده‌سازی و چاپ شود، شاهد تحول عظیم و خدمت بزرگ در حوزه نشر فرهنگ ناب اسلامی از سوی خواهران حوزوی خواهیم بود و نوید بخش آینده درخشانی برای آنان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ابراز امیدواری کرد: این حوزه باهمکاری و حمایت مادی و معنوی جبهه فرهنگی استان در راستای گسترش فرهنگ پژوهش، تولید آثار پژوهشی فاخر و ارزشمندی را شاهد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی ادامه داد: ان شاءالله با حمایت و هدایت معاونت پژوهش جبهه فرهنگی،پس از شناسایی ظرفیت ها و اولویت های پژوهشی استان، موضوعات پژوهشی به گروههای پژوهشی حوزه خواهران اعلام شود.

برپایه این گزارش، اعطای حکم عضویت در شورای علمی پژوهشی حوزه خواهران استان به همراه آیین نامه اجرایی شورا از دیگر برنامه های نشست استانی شورای علمی پژوهشی بود.

 

انتهای پیام/313/47

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha