جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسلمانان میانمار

حوزه/ جلسه وزرای خارجه و سفیران کشورهای اسلامی در پایتخت بنگلادش در مورد اوضاع مسلمانان میانمار برگزار شد و در این جلسه تصمیم گرفتند جنایت علیه مسلمانان میانمار را در سطح بین الملل پیگیری کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» جلسه دو روزه وزرای خارجه و سفیران کشورهای اسلامی علیه کشتار مسلمانان میانمار و بدقولی دولت میانمار برای بازگرداندن پناهجویان مسلمان از بنگلادش به میانمار در پایتخت بنگلادش برگزار شد و شرکت کنندگان در این جلسه تصمیم گرفتند  جنایت علیه مسلمانان میانمار را در سطح بین الملل پیگیری کنند.

در این جلسه اقدامات سازمان همکاری های اسلامی در قبال جنایت علیه مسلمانان میانمار تشریح شد و پس از آن تصمیم گرفته شد برای پیگیری جنایات های دولت علیه مسلمانان و بدقولی های دولت میانمار برای بازگرداندن پناهجویان مسلمان از بنگلادش به میانمار یک کمیته تشکیل شود که این کمیته جنایات دولت میانمار علیه مسلمانان را در سطح بین الملل پیگیری خواهد کرد.

گفتی است از زمان آغاز عملیات‌های نظامی ارتش میانمار بین ۸۶ تا 400 تن کشته و حدود ۶۶ هزار تن به بنگلادش گریخته‌اند و طبق گفته این مردم آسیب دیده، آنها به خاطر فرار از آزار جنسی و جسمانی نظامیان کشورشان  به بنگلادش فرار کرده اند.

از سوی دیگر دولت میانمار اما ادعای مردم روهینگیا را رد کرده است و اقلیت‌های مسلمان را عامل حملات مذکور می‌داند و سازمانهای حقوق بشر نیز کشتار مردم مسلمان را یک نسل کشی سازمان یافته خوانده است.

مسئولان حقوق نیز بشر اعلام کرده اند که این مسئله فقط یک مسله مذهبی نیست، بلکه یک مسله انسانی است، زیرا از 50 سال گذشته کشتار مردم مسلمان در این کشور ادامه دارد.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha