پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عبادی در دیدار كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگرچه امروز کشور ایران به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی جزء امن ترین کشورهای دنیاست، اما آتش فتنه تمام دنیا را فراگرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در ديدار مدیر و اعضاي فعال كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان خراسان جنوبي ضمن تبریک و تهنیت میلاد حضرت زهرا(س) و فرزند گرامیش حضرت روح الله(ره)، اظهار داشت: همواره از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبرهای خوشی به گوشم می رسیده است.

وی با بیان این که لازم است یادی هم بکنیم از آنچه امروز بر کودکان مظلوم در دنیا می‌گذرد، گفت: به آنچه داریم و به این نعمت‌ها شکر و سپاس بیشتر از خداوند داشته باشیم اگر این‌ها فرزندن ما هستند آن‌ها هم هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: آیا شما آمار و ارقامی از کودکانی که به دست صهیونیست‌ها، دشمنانی که کشورشان را اشغال کرده‌اند، کشته می‌شوند و یا آمار و ارقام کودکانی که پشت نرده‌های زندان هستند دارید؟

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: شما حتماً مطلعید گاهی بعضی از رسانه‌ها عکس کودکانی را از رسانه‌های مکتوب پخش می‌کنند و کودکان گرسنه یمن که پوستشان به استخوان و استخوانشان مانند نی شده است و مادرانشان چه رنجی می‌کشند که فرزندانشان این‌گونه شده‌اند اما چه می‌توانند بکنند.

وی با بیان اینکه دشمن بی‌رحم وهابی به نوکری از صهیونیزم و آمریکا و اروپا با بچه‌های مسلمان ما چنین می‌کند تبیین کرد: آیا از خاطر شما و ما می‌رود در طی سال‌های هجوم داعشی هایی که به‌وسیله صعودی‌ها، امریکا و کشورهای آمریکایی ساخته‌شده‌اند به کشور عراق و سوریه و مردمی که از وحشت و ظلم آن‌ها دل به دریا زدند تا به کشورهای اروپایی بروند و بچه‌هایی که در آب غرق می‌شدند و باد و موج دریان جسد کوچکشان را به ساحل می‌رساند.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: این ساده است، اما بدتر از آن‌ها حال کودکانی است که وقتی به کشورهای اروپایی رسیدند آن‌ها را در سخت‌ترین شرایط نگه داشتند و جا ندادند و هر چندی آمار و ارقامی گزارش داده شد که کودکان پناهنده ناپدید شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه دشمنان بشریت و انسانیت اسلام همان چیزی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده، گفت: در قرآن کریم آمده است " وَ لاتَبَرَجنَ تَبَرُجَ الجَهِلِیَةِ الاُولَى‌" و اشاره دارد که انسان‌های ستمگر پیش از اسلام با زن‌ها چگونه برخورد می‌کردند؟

وی افزود: در صدر اسلام دختربچه‌ها را زنده‌به‌گور می‌کردند، برای زنان حقی قائل نبودند و کسی که می‌مرد، زن‌ها مانند باقی اموال به ارث می‌رفتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: در میانمار چه می‌گذرد؟ این دنیای وحشی چرا از مظلومان و کودکان میانمار حمایت نمی‌کند؟

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان این که بسیاری از آن‌ها کشته‌شده‌اند و آن‌هایی هم که زنده مانده‌اند درگرو یک‌لقمه‌نان هستند که نمیرند، گفت: محصول این تمدن وحشی امروزه به این شکل نمایانگر است.

وی با اشاره به اینکه در انگلیس حقوق نماینده، کارگر و نماینده زن نصف مرد است، گفت: در این دنیایی که آتش فتنه همه‌جا را گرفته است به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایران از امن‌ترین کشورهای دنیاست.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه شما مسئولیت بزرگ و ارزشمندی دارید که به زیربنای فکر کودکان کمک و حمایت می‌کنید افزود: اما مسئولیت بزرگ‌تر اهمیتش بیشتر است و از آن طرف خطر تساهل و تسامح هم بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی متذکر شد: خیلی مراقبت می‌خواهد مخصوصاً در این تهاجمات فرهنگی اگر تسامحی بشود و دشمن بخواهد در خانه ما فرزند ما را شکار کند پاسخگو نیستیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت هرچه اهمیتش بیشتر باشد از آن‌طرف سهل‌انگاری در آن وحشتناک‌تر است، بیان داشت: خبرهای رسیده از کانون پرورش فکری خوب بوده، خداوند به شما خیر دهد به این کارتان بیش‌ازپیش عشق بورزید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: این توصیه پیغمبر اکرم است که "علیکم بالاحداث" یعنی کودکان و نوجوانان را دریابید.

حجت السلام والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: البته دشمن در خیلی از جاها باکمال شیطنت نقش منفی را روی این افراد پیاده می‌کند اما محدوده خدمت‌رسانی شما یک خیمه امن برای این عزیزان است.

گفتنی است، در پایان این دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و حاضرین، از نمایشگاه منتخب تولیدات کانون پرورش فکری کودکان خراسان جنوبی بازدید کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha