پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نخعی پور

حوزه/معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با تأکید بر توجه بیشتر به استان محروم خراسان جنوبی گفت: باید تلاش کنیم چهره‌های قابل‌استفاده بیشتری را رصد کنیم و همچنین مدیرانی که در مراکز قم و مشهد هستند نگاه قوی‌تری به این استان داشته باشند.

حجت الاسلام علیرضا نخعی پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده تصمیم بر این بوده که برای خانواده های طلاب، اساتید و مدیران مدارس در راستای ارتقای سطح آگاهی های سیاسی، اخلاقی و دینی برنامه هایی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در راستای مسائل تربیتی و اخلاقی عنوانی داریم به نام "خانواده آسمانی" که در کل مدارس استان که شرایط برگزاری را داشته باشند به لحاظ جمعیتی اجرا می‌کنیم، افزود: در این برنامه ها اساتید و طلاب به‌اتفاق خانواده‌هایشان حضور می یابند و هدف از اجرای چنین برنامه هایی علاوه بر بصیرت افزایی و بالابردن سطح آگاهی های روحانیون و خانواده ها، همگرایی و هم‌افزایی و ارتباط و تعامل بیشتر است.

حجت الاسلام نخعی پور درخصوص برنامه اخیری که برگزار شده بود، گفت: این برنامه که دو روزه بود در مدارس شهرستان‌های قاین، حاجی‌آباد، فردوس، آرین شهر، زهان و قهستان پوشش داده شد.

وی با بیان اینکه از شخصیت‌های استانی که قابلیت داشته باشند نیز در برگزاری دورها استفاده می کنیم، گفت: سعی می‌شود از چهره‌هایی که از خارج استان می‌آیند، چه خودمان دعوت‌کننده باشیم و چه نهادهای دیگر این دعوت را انجام داده باشند و اگر به لحاظ زمانی شرایط وجود داشته باشد، برای برنامه‌های خود نیز دعوت می‌کنیم.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی، بیان داشت: در بیرجند چون جمعیت بیشتری از طلاب وجود دارد برای فرزندان طلاب و مدیران نیز جلسه‌ای جداگانه برگزار می‌شود تا خانواده‌ها در جلسه موردنظر با آسودگی خاطر بیشتری شرکت کنند.

حجت الاسلام نخعی پور یادآور شد: تاکنون از محضر اساتیدی چون حاج‌آقای موسوی کارشناس امور خانواده از مشهد، حجت‌الاسلام دهنوی از قم، حاج‌آقای فیض‌آبادی از اساتید قرآنی از مشهد و سایر اساتید مطرح نیز استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها معمولاً به‌صورت فصلی برگزار می‌شود گفت: در مناسبت‌های مختلف و حضور کارشناسان مختلف در استان نیز این برنامه‌ها اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی باد بیان اینکه این طرح در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت گفت: چون این طرح جزء برنامه‌های مستمر ما است، البته به لحاظ کیفیت باید به سمت بهتر شدن پیش برویم و در دعوت از چهره‌ها بیشتر کار کنیم.

حجت الاسلام نخعی پور افزود: ازنظر کمیت نیز اگر در مدارسی که جمعیت مخاطب آن برای حضور کارشناس به حد مطلوب برسد می‌توانیم علاوه بر مدارس فعلی در مدارس دیگر نیز اجرا کنیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که در اجرای این گونه برنامه ها وجود دارد گفت: استان خراسان جنوبی استان وسیعی است و به لحاظ جغرافیایی فاصله بین مدارس زیاد است که زمان زیادی برای رفت‌وبرگشت استاد از مرکز به مدارس شهرستان از دست می‌دهیم و معمولا در جاده سپری می‌شود و این مسئله موجب خستگی استاد نیز می‌شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: برای حل این مشکل می‌شود تمهیداتی از قبیل منطقه‌ای شدن این جلسات اندیشید.

حجت الاسلام نخعی پور تصریح کرد: این موضوع بسیار مهم است، چون وقتی استادی به‌عنوان‌مثال برای دو روز به ما وقت می‌دهد، می‌بینیم که اندازه نصف روز، بلکه بیشتر فقط در جاده‌ها هستیم و یک‌سوم وقت استاد را از دست می‌دهیم.

وی با بیان اینکه تاکنون از اساتید بیرجند نیز استفاده کرده ایم متذکر شد: در بیرجند چون مرکزیت دارد و نهادهای فرهنگی مختلفی وجود دارند که اساتیدی را دعوت می‌کنند، از نظر دعوت اساتید فراغ بال بیشتری داریم، اما در شهرستان‌ها طبیعتاً مدعوین کمتری حضور دارند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خراسان جنوبی با تأکید بر توجه بیشتر به استان محروم خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم چهره‌های قابل‌استفاده بیشتری را رصد کنیم و همچنین مدیرانی که در مراکز قم و مشهد هستند، نگاه قوی‌تری به این استان داشته باشند.

حجت الاسلام نخعی پور افزود: مدیران برای این استان اولویت قائل بشوند و نهادهای مختلف هم در جهت هم‌افزایی بیشتر همکاری کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha