سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 460889
۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
خانواده آسمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری همایش «خانواده آسمانی» با شرکت طلاب و روحانیان استان به همراه خانواده‌های آن‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید رحمانی، امروز در حاشیه همایش «خانواده آسمانی»، اظهار کرد: این همایش با هدف فراگیری راهکارهای تحکیم بنیان خانواده با شرکت طلاب و روحانیان استان به همراه خانواده‌های آن‌ها برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به تأکید قرآن بر تلاش برای داشتن خانواده آسمانی، افزود: وارد شدن آموزه‌های قرآنی به خانواده‌ها و تربیت فرزندان بر اساس دستورات دینی نه‌تنها خانواده‌ای کامل و آرمانی به وجود می‌آورد بلکه موجب شکل‌گیری جامعه‌ای قرآنی و پایبند به تعالیم دینی می‌شود.

حجت‌الاسلام رحمانی ادامه داد: خانواده‌های ایرانی باید تلاش کنند فضای زندگی خود را با آیات قرآن کریم عطرآگین کنند تا بنیان و پایه‌های زندگی‌شان محکم شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بحث تربیت در شکل‌گیری خانواده آسمانی، خاطرنشان کرد: تربیت درواقع گنجی نهفته در وجود همه انسان‌ها است

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به سخنان شهید مطهری درباره امر تعلیم و تربیت گفت: شهید مطهری در کتاب خودشان تربیت را شکوفاسازی استعدادهای بالقوه تعریف کرده است.

وی افزود: اگر نسبت به روش تربیت آشنایی داشته باشیم می‌توانیم فرزندمان را پرورش دهیم، اما تربیت فرآیندی زمان‌بر است.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: گاهی اوقات افراد به دنبال کارهای ساده و ساده هستند و والدین در تربیت عجله دارند اما در تربیت صبر و استمرار دو رکن اصلی هستند، زیرا اگر می‌خواهیم فرزندان خودمان را باانگیزه تربیت کنیم باید چندین ماه و چندین سال زحمت بکشیم و رسیدن به این هدف کار آسانی نیست.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان این‌که در امر تربیت نباید شتاب‌زده بود، اظهار کرد: نتیجه تربیت گاه در طولانی‌مدت دیده می‌شود، زیرا تربیت فرزندان همانند کار در مزرعه است، به‌گونه‌ای که وقتی بذر پاشیده می‌شود برای به ثمر رسیدن این بذر گاه مدت‌زمان فراوانی نیاز است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha