جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازماندگان حادثه تیراندازی مسجد کبک خواستار ممنوعیت سلاح گرم شدند

حوزه/ بازماندگان و مجروحان حادثه تیراندازی در مسجد کبک کانادا ، ضمن ارسال نامه ای به جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، خواستار ممنوع سازی سلاح های گرم عامل کشتار جمعی در این کشور شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، بازماندگان و مجروحان حادثه مرگبار تیراندازی در مسجد کبک در کانادا، که منجر به کشته شدن 6 نمازگزار مسلمان گردید، از جاستین ترودو نخست وزیر این کشور خواستار ممنوع سازی سلاح های گرم عامل کشتار جمعی شدند.

نمازگزارانی که در این حادثه مجروح شدند و باید تا آخر عمر با عوارض روحی و جسمی این حادثه هولناک سر کنند به همراه اعضای خانواده های قربانیان و کشته شدگان از ترودو خواستند سلاح های گرم و عوامل این کشتارهای جمعی را در کانادا ممنوع سازند.

در نامه ای که امروز به ترودو نوشته شد بیش از 75 نفر از این بازماندگان نسبت به لایحه به تصویب رسیده توسط دولت لیبرال ابراز نارضایتی و نگرانی کردند. زیرا این لایحه تفنگ های کشنده ای را که الکساندر بیسونت، از آن برای حمله به مسجد و کشتار نمازگزاران استفاده کرد ممنوع نساخته است.

الکساندر بیسونت 28 ساله متهم این جنایت که در ژانویه سال گذشته رخ داد، به شش فقره قتل درجه اول و 6 فقره تلاش برای قتل متهم شد. درحالی که بسیاری از سیاستمداران این اقدام وی را تروریستی خوانده بودند اما دادستان ها حاضر نشدند اتهام تروریستی به وی بزنند، زیرا او مسلمان نبود.

گفتنی است جنایتی که توسط بیسونت انجام گرفت، با استفاده از یک تفنگ کوچک نظامی کالیبر 223 مدل اسپورتر همراه با دو خشاب اسلحه بود که حمل این تفنگ در کانادا قانونی می باشد. زمانی که تفنگ وی در مرحله نخست کشتار نمازگزاران از کار افتاد او مجبور شد از سلاح دستی با خشاب های 10 ادامه جنایتش را انجام دهد.

بسیاری معتقدند اگر تفنگ نظامی وی در میانه کشتار از کار نیافتاده بود، این جنایت جوانب گسترده تر و وخیم تری پیدا می کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha