شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله بهجت

حوزه/ چند سال است که در کارهایم دچار مشکل می شوم که راه ها به رویم بسته می شود، از جمله در زمینه اشتغال و ازدواج، و هرچه از خدا طلب یاری می کنم، راه مساعدی گشوده نمی شود؟

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، هفته نامه «افق حوزه» در ویژه نامه ای به مناسبت نهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی محمدتقی بهجت به انتشار سیره اخلاقی، علمی، عملی و سلوکی این سالک الی الله پرداخته که در شماره های گوناگون تقدیم حضور شما علاقمندان می گردد.

* به نظر جنابعالی در چه شرایطی دعا مستجاب است؟

▪ بسمه تعالی، شرط استجابت دعا ترک معصیت است؛ [خداوند متعال میفرماید:] «أوفوا بعهدی أُوف بعهدکم/ وفا کنید به عهد من تا من نیز به عهد با شما وفا کنم»، «فاذکرونی أذکرکم/ یاد کنید مرا تا یاد کنم شما را» و «أدعونی أستجب لکم/ بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را» گاهی مصلحت در غیر تعجیل است و گاهی مصلحت در تبدیل به احسن است؛ داعی خیال می کند مستجاب نشده است و اهل یقین می فهمند.

* چند سال است که در کارهایم دچار مشکل می شوم که راه ها به رویم بسته می شود، از جمله در زمینه اشتغال و ازدواج، و هرچه از خدا طلب یاری می کنم، راه مساعدی گشوده نمی شود؟

▪ بسمه تعالی، زیاد از روی اعتقاد کامل بگویید: «أستغفرالله»، هیچ چیز شما را منصرف نکند غیر از ضروریات و واجبات تا کلیه ابتلائات رفع شود، بلکه بعد از رفع آنها هم بگویید، برای اینکه امثال آنها پیش نیاید. و اگر دیدید رفع نشد، بدانید یا ادامه نداده اید، یا آنکه با اعتقاد کامل نگفته اید. والله العالم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha