پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ کمیسیون های کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی-۶

حوزه/ مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه ای توسعه حوزه و جامعه المصطفی(ص) را از ثمرات انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی عصر امروز در کمیسیون مطالعات منطقه ای همایش بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) گفت: انقلاب اسلامی برکات و ثمرات بسیار ارزشمندی در عرصه های مختلف دارد که توجه به همه ابعاد آن نیازمند تحقیقات و پژوهش های گسترده است.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه افزود: یکی از ظرفیت های متعالی انقلاب اسلامی، توسعه حوزه های علمیه و همچنین ایجاد جامعه المصطفی بود که نقش مهمی در توسعه علوم اسلامی داشته است.

وی گفت: حوزه های علمیه و جامعه المصطفی(ص) در این سالها با تلاش گسترده علما و فضلا و مبلغان تواسته اند گستره های عمیقی در عرصه های مختلف علوم ایجاد کنند؛ همچنین این دو نهاد توانستند به پیدایش رشته‌های جدید علوم بپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی با بیان اینکه رشته‌های علوم دینی در بسیاری از کشورها به حدود 10 رشته می‌رسد گفت: اما در قم و جامعه‌المصطفی 140 رشته علوم اسلامی تاسیس شده و تدریس می‌شود که طب قرآنی، اقتصاد قرآنی، جامعه‌ شناسی قرآنی، سیاست قرآنی و... از آن جمله است.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه با بیان اینکه این رشته‌ها وجود نداشته و دانش جدید است گفت: از این 140 رشته 100 رشته جدید بوده و طی سال‌های اخیر راه‌اندازی و پیدایش شده است؛ به همین خاطر تاکید داریم که شیعه در پیدایش علوم نقش جدی داشته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha