جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
داودی

حوزه/ رئیس کمیسون فقه واصول کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی از تولید ۴ اثر در این کمسیون خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین داوودی امروز در مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی، در سالن پیامبر اعظم(ص) مدرسه امام موسی کاظم(ع) گفت: کمیسیون فقه و اصول با تولید ۴ جلد کتاب از کمیسیون‌های فعال این کنگره بود که ۳۵ مقاله برگزیده داشت.
وی با بیان اینکه مقالات برگزیده این کمیسیون در ۳ جلد منتشر شد افزود: تببین نقش امامان اهل بیت(ع) و عالمان شیعه در گسترش دانش علم اصول، فلسفه فقه و اصول فقه شیعه، پیشتازی عالمان شیعه در فقه و اصول، تلاش‌ها شیعیان در تدوین فقه مقارن و نقش انقلاب اسلامی در گسترش فقه و اصول از جمله مقالات برگزیده این کمیسیون بود.
رئیس کمیسیون فقه و اصول کنگره بین المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی خاطرنشان کرد: در این کمیسیون یک مقاله ارزشمند از آیت‌الله سبحانی و دو مقاله ارزشمند دیگر از آیت‌الله مکارم شیرازی دریافت کردیم که این مقالات نیز چاپ شده است.
وی با بیان اینکه در کمیسیون فقه و اصول به بررسی ۵ مقاله پرداخته شد گفت: مقاله نقش اهل‌بیت (ع) در پایه‌گذاری و گسترش علم اصول، تاثیرگذاری فقه شیعه بر مذاهب فقهی اهل سنت، تاثیر روش‌شناسی اجتهاد شیعه بر نظام حقوقی و دو مقاله در مورد مسائل مستحدثه در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha