پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جلوگیری از واردات غیرضروری، یکی از راه های مهم حمایت از کالای ایرانی محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که حمایت از کالای ایرانی ، راه ها و شیوه های مختلفی دارد، اظهار داشت: یکی از راه ها این است که ما جلوی واردات غیرضروری به کشور به خصوص آن دسته از کالاهایی که نمونه مشابه ایرانی شان وجود دارد را بگیریم.

وی افزود: این مساله وظیفه دولتمردان و مسئولان است که با نظارت مناسب و وضع قانون و سخت گیری های لازم نگذارند که به بهانه واردات، تولید داخل ضربه بخورد.

رئیس دانشگاه قم همچنین گفت: طبعاً مردم نیز وظیفه دارند که با خرید کالای ایرانی ، نقش حمایتی خود را در این عرصه ایفا کنند که البته این امر خودش مستلزم این است که تولیدکننده ایرانی نیز کالای مناسب و مرغوب و با قیمت مناسب به مردم تحویل دهد.

وی با تاکید بر این که باید همه نیروهای حاکمیتی جامعه برای تقویت تولید ملی و ترویج مصرف کالای ایرانی بسیج شوند، ابراز داشت: اگر ما از تولید داخل حمایت نکنیم، نتیجه اش می شود تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی و به تبع آن بیکاری جمع بیشتری از جوانان و کارگران ایرانی که همین مسایل خود باعث تشدید معضلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی در کشور می شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha