دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 450090
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
جامعه الزهرا

حوزه/ فراخوان عضویت در انجمن‌های علمی پژوهشی طلاب در ۱۰ گرایش از سوی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(س) اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، ریحانه حقانی معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)  گفت: اداره پشتیبانی معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در نظر دارد، به منظور حمایت، تقویت و ترویج فرهنگ پژوهش، فراخوان «عضویت در انجمن‌های علمی- پژوهشی» را به اطلاع طلاب برساند.

وی اظهار داشت: انجمن‌های علمی پژوهشی این مؤسسه در جهت ارتقای روحیه و بنیه علمی طلاب مستعد و فراهم آوردن زمینه‌های مناسب برای فعالیت‌های گروهی علمی پژوهشی فعالیت می‌کنند.

حقانی تصریح کرد: هدف از ایجاد و فعالیت انجمن‌های علمی پژوهشی، شناسایی استعدادهای علمی و زمینه سازی برای شکوفایی، برانگیختن خلاقیت علمی پژوهشی طلاب و بهره‌مندی از توانایی پژوهشگران در مسیر اهداف ارزش‌های اسلامی است.

وی ادامه داد: تقویت و گسترش روحیه پرسشگری، آزاد اندیشی، نقد و مناظره علمی مبتنی بر آموزه های اسلامی؛ تقویت ارتباط علمی با شخصیت های علمی، محققان حوزه و آثار آنان و همچنین تحکیم پیوندهای علمی پژوهشی جامعه با مراکز پژوهشی و مجامع علمی داخلی و بین‌المللی از دیگر اهداف فعالیت انجمن های علمی پژوهشی است.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ادامه به گرایش‌های انجمن‌های علمی پژوهشی در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اشاره کرد و «تفسیر و علوم قرآنی»، «تعلیم و تربیت اسلامی»، «فقه و اصول»، «مطالعات زن و خانواده»، «مهدویت»، «فلسفه»، «کلام اسلامی»، «تبلیغ با گرایش حج»، «تاریخ» و «ادبیات عرب» را از جمله این گرایش ها عنوان کرد.

وی افزود: هم اکنون انجمن‌های علمی پژوهشی «تفسیر و علوم قرآن»، «فلسفه»، «کلام»، «تعلیم و تربیت اسلامی»، «فقه و اصول» و «مطالعات زن و خانواده» فعال هستند و معاونت پژوهش در نظر دارد سه انجمن «تبلیغ با گرایش حج»، «تاریخ» و «ادبیات عرب» را در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) راه اندازی کند.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با اشاره به محورهای فعالیت انجمن‌ها، گفت: اعضای انجمن‌های علمی پژوهشی می توانند در جلسات مناظره و نقد علمی و یا در جلسات هم‌اندیشی، نشست ها و کارگاه‌های تخصصی شرکت کنند، همچنین مقالات و یادداشت‌های خود را جهت چاپ در نشریات و مجلات علمی ارائه دهند.

حقانی افزود: بازدید و اردوهای علمی و مطالعات و پژوهش های علمی از دیگر برنامه‌هایی است که برای اعضای انجمن‌های عملی پژوهشی در نظر گرفته شده است.

وی به شرایط عضویت و ثبت نام در انجمن های علمی پژوهشی اشاره کرد و گفت: فارغ التحصیلان و طلاب شاغل به تحصیل در سطح سه و چهار و همچنین طلاب سطح دو ممتاز با معرفی معاونت آموزشی تربیتی می‌توانند برای عضویت در انجمن‌های علمی پژوهشی اقدام کنند.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بیان داشت: علاقه‌مندان جهت ثبت نام به دفتر انجمن‌های علمی پژوهشی واقع در پژوهشگاه حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) مراجعه کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 32112484 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha