جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسین سلیمانی، مدیرکل روابط عمومی اوقاف و امورخیریه کشور

حوزه/ مدیرکل روابط عمومی اوقاف و امورخیریه کشور با اشاره به اینکه ۱۳۳بیمارستان موقوفه در سطح کشور وجود دارد، گفت: الان بیشترین حجم تخریب نسبت به وقف، امامزادگان و قرآن در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام حسین سلیمانی، مدیرکل روابط عمومی اوقاف و امورخیریه کشور در همایش آموزشی مدیران و کارشناسان روابط عمومی های استان یزد با اشاره به اینکه متاسفانه آن گونه که باید از دستورات قرآن در زندگی خود و فعالیت های روزانه استفاده نبرده ایم گفت: عمل به دستورات قرآن و ائمه اطهار نقش بسیار مهمی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی را دارد به همین دلیل دشمنان این قسمت را مورد هجمه قرار داده اند.

وی افزود: در زمان ما بدترین دوره هجمه و تخریب نسبت به وقف و امامزادگان و قرآن وجود دارد که در طول تاریخ بشریت حجم تخریب به این اندازه نبوده است.

مدیرکل روابط عمومی اوقاف و امورخیریه کشور گفت: اگر جستجویی ساده در فضای مجازی داشته باشید، بسیاری از این هجمه ها را مشاهده خواهید کرد و دشمنان شبهاتی در مورد اهل بیت(ع) و مجالس عزای امام حسین (ع) وارد کردند، چون در این زمینه موفق نشده، اکنون به فرزندان اهل بیت و امامزادگان هجمه آوردند و بسیاری از دروغ هایی که در قالب مطلب در فضای مجازی وارد می شود، از همین موارد نشات می گیرد.

وی ادامه داد: یکی از این شبهات این است که چرا در ایران تعداد امامزاده ها زیاد است، یکی از موارد تاریخی این است که در زمان ولایت عهدی امام رضا (ع) بخش قابل توجهی به کشور ما آمدند که حضرت معصومه(س)، شاه چراغ و دیگر امامزادگان از این گروه هستند.

حجت الاسلام سلیمانی افزود: شبهه دیگر این است که چرا برخی امامزادگان شجره نامه ندارند، یکی از دلایل این است که در دوره ای خفقان و دیکتاتوری به حدی توسط شاهان ظالم وقت وجود داشت که داشتن شجره نامه برای امامزادگان یعنی مجوز قتل و به همین دلیل بسیاری از این امامزادگان نسل اندر نسل و با گفته پیشنیان به ما منتقل شده است و این افراد جلیل القدر هستند.

وی ادامه داد: این مطالب مرتب رصد می شود و هرروز یک مطلب در مورد امامزادگان گفته می شود که نشان از حجم حساب شده و برنامه ریزی شده است.

وجود ۱۳۳ بیمارستان موقوفه در کشور

مدیرکل روابط عمومی اوقاف و امورخیریه کشورتصریح کرد: ۱۳۳ بیمارستان موقوفه در کشور وجود دارد و ۲۵ درصد حجم بهداشت و درمان کشور موقوفه است.

وی خطاب به مسئولان روابط عمومی گفت: روابط عمومی ها می توانند در زمینه اطلاع رسانی این موارد در حوزه وقف کمک کار ما باشند و اگر هرکسی در حیطه کار خودش این موارد را بیان کند، فعالیت بسیار خوبی صورت خواهد گرفت بویژه آنکه بیش از ۵۰ درصد موقوفات کشور در زمینه اطعام، زیارت عتبات و روضه امام حسین (ع) است و دو درصد مباحث قرآنی را شامل می شود.

حجت‌الاسلام سلیمانی تصریح کرد: در حال حاضر موقوفه ای مربوط به ۱۱۷۰ سال پیش وجود دارد که هنوز خدمت رسانی می کند و نشان دهنده این است که هرگز وقف از بین نمی رود بلکه به عنوان باقیات الصاحاتی برای واقف باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha