جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جمع آوری صدقات در آمریکا برای وثیقه زندانیان مسلمان، در ماه رمضان

حوزه/ سازمان خیریه «وثیقه گذاری برای معتقدان» در ماه مبارک رمضان فعالیتش را گسترش داده است. اعضای این سازمان با برگزاری مراسم افطاری و دوره های آموزشی، درباره وضعیت نابسامان زندان های آمریکا برای مسلمانان افشاگری می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از religionnews، یک سازمان خیریه رو به رشد در آمریکا با نام «وثیقه گذاری برای معتقدان» که هدف آن وثیقه گذاشتن برای مسلمانان در زندان های ایالات متحده می باشد، با توسعه فعالیت هایش در ماه مبارک رمضان از جمله برگزاری مراسم افطاری و دوره های آموزشی، مردم را با مشکلات پیش روی مسلمانان بازداشتی در زندان های آمریکا که از نظر مالی توانایی پرداخت وثیقه را ندارند، آگاه می سازند.

این سازمان به مسلمانانی که تا زمان رسیدن دادگاه باید در پشت میله های زندان مانده و بودجه کافی برای وثیقه گذاشتن را ندارند، کمک رسانی می کند.

مزنوی که با این سازمان همکاری داشته و برای دانشجویان، معلمان و حقوقدان ها در این پروژه کلاس های آموزشی برگزار می کند می گوید: من کاملا درک می کنم که عده ای از ما بپرسند که چرا هزینه آزادسازی مجرمان را می پردازیم. اما باید درنظر بگیریم که پیش از محاکمه مسئله بی گناهی وجود دارد و در سنت دین ما نیز تا پیش از اثبات گناهکاری نمی توان فرد را گناهکار دانست.

وی که برنامه خیریه دانشگاه شیکاگو را مدیریت می کند یک دهه در فعالیت های حقوق مدنی و کمک به زندانیان مشارکت داشته است.

وضعیت نابسامان زندان ها در آمریکا

گفتنی است در ایالات متحده آمریکا یک زندانی که توانایی مالی پرداخت وثیقه را نداشته باشد ممکن است هفته ها، ماه ها و حتی سال ها را در انتظار زمان دادگاه در زندان بگذارد که گاهی این جرایم به قدری کوچک و در حد تخلفات پارکینگ هستند.

بیش از 60 % زندانیان در زندان های آمریکا، هنوز محاکمه نشده اند که 90% این افراد توانایی مالی پرداخت وثیقه را ندارند.

این مسئله نیز عمدتا در رابطه با زندانیان اقلیت ها مطرح است. از آنجایی که فقر در میان سیاه پوستان و اسپانیایی تبار ها بالاتر است. آن ها دو برابر احتمال ناتوانی در پرداخت قرار وثیقه را دارند. به علاوه به طور متوسط مبالغ وثیقه آن ها نیز بالاتر از متهمات سفیدپوستانی که با اتهامات مشابه روبرو هستند درنظر گرفته می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha