پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست «زن مسلمان و دنیای مدرن، چالش ها و راهکارها»

حوزه/ نشست علمی بین المللی با موضوع «زن مسلمان و دنیای مدرن، چالش ها و راهکارها» در سالن اجتماعات مجتمع آموزش اسلامی کوثر برگزار شد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، نشست علمی بین المللی با موضوع «زن مسلمان و دنیای مدرن، چالش ها و راهکارها» پیش از ظهر امروز با حضور اساتید دانشگاه شیکاگو و جمعی از اساتید و کارشناسان حوزوی و دانشگاهی در سالن اجتماعات مجتمع آموزش اسلامی کوثر برگزار شد.

در ابتدای این نشست، خانم دکتر بهزادپور طی سخنانی با اشاره به نقش مؤثر زنان در خانواده و اجتماع، زنان را نیمی از ذخائر عالم دانست که جامعه باید از این ذخائر استفاده کند.

وی با بیان این که مسائل اساسی مهمی در حوزه زنان وجود دارد، گفت: عدم شناخت زن در ابعاد روحی، روانی و جسمی، عدم برخورداری از حقوق خاص زنان، و مردواره کردن زنان در عصر حاضر از جمله مشکلات اساسی جامعه زنان است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: مقام معظم رهبری درباره نقش و رسالت زنان در جوامع اسلامی سه مسئله مهم را مورد توجه قرار داده اند که عبارتند از «اثبات ظرفیت و عظمت وجودی زن، جبران عقب مانده گی های زنان، و مقاوم سازی زن به این که چگونه باید در جهان عمل کند» که ضرورت دارد این سه موضوع درباره زنان انجام شود.

 

 

 در ادامه این نشست، خانم دکتر صفا المیرزانا استاد دانشگاه شیکاگو به تبیین شبهاتی که در مورد زن در غرب وجود دارد پرداخت و اظهار داشت: حقیقت خلقت زن، بحث تعدد زوجات و راهکار قرآن در این باره، مباحث آیات قرآن درباره ارث و طلاق از شبهات مطرح در جامعه زنان غرب است.

وی با بیان این که در قوانین حقوق بشر غرب زن و مرد با هم مساو ی هستند، گفت: قرآن کریم تفکر آزادمنشانه ای نسبت به حقوق بشر دارد و زن و مرد را از یک نفس واحده میداند ولی به خاطر یک سری تفکرات افراط گرایانه، این اندیشه به گونه ای دیگر جلوه شده است.

خانم المیرزانا در پایان افزود: متاسفانه دنیا عربستان سعودی را به عنوان یک کشور مسلمان می بیند و غرب از اسلام همان تصویری را دارد که در عربستان سعودی وجود دارد و از کشور های اسلامی دیگر همچون ایران که دیدگاهی متفاوت راجع به اسلام دارند اطلاعی ندارند.

وی تاکید کرد: غرب اسلام را خوب درک نکرده است و این وظیفه ی ما است که با صدای رسا بگوییم ما به عنوان زن مسلمان، از اسلام ظلمی نمی بینیم.

در پایان این نشست علمی، لوح سپاس و هدیه ای به رسم یادبود به خانم دکتر صفا المیرزانا اهدا گردید. 313/42

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha