جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسلام هراسی

حوزه/ مرکز مطالعات خاورمیانه در دانشگاه شیکاگو ، نشستی با عنوان «اسلام هراسی: شناسایی مشکل و ارزیابی راه حل ها» در تاریخ شنبه ۱۷ فوریه ۲۰۱۸ برگزار می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز مطالعات خاورمیانه در دانشگاه شیکاگو واقع در ایالات متحده، نشستی با عنوان «اسلام هراسی: شناسایی مشکل و ارزیابی راه حل ها» برگزار می کند.

هدف از برگزاری این نشست و کارگاه آموزشی بررسی علل و ریشه های ظهور اندیشه های ضداسلامی در فضای اجتماعی کنونی جامعه آمریکا و منشاء آن  ها برگرفته از جو سیاسی و روان شناسی عمومی اعلام شده است.

نشست «ضداسلام هراسی» مذکور  قرار است روز شنبه 17 فوریه 2018 از ساعت 9:30 صبح تا 4 بعد از ظهر در سالن اقتصاد دانشگاه شیکاگو برپا شده و از اساتید دانشگاهی و دانشجویان برای شرکت در این گردهمایی دعوت به عمل آمده است.

سخنران میهمان در این نشست، نور کیتلی، استادیار دانشگاه نورث وسترن می باشد. این استاد دانشگاه مسلمان تحقیقاتی در زمینه استفاده از روان شناسی اجتماعی به عنوان ابزاری در زمینه بررسی چگونگی و چرایی سلسله مراتب اجتماعی  انجام داده است. وی در تحقیقاتش به بررسی اختلافات قدرت میان گروه ها و این که چگونه این روان شناسی اجتماعی در روابط میان گروه ها و حل مناقشات میان مردم نقش دارد پرداخته است و قصد دارد از این روش برای شناسایی دلایل اسلام هراسی و انشعابات جهانی آن و ارائه راه حل های قابل تدریس در کلاس استفاده کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha