شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ترکیه کمیته ای پارلمانی برای ارزیابی اسلام هراسی در غرب منصوب کرد

حوزه/ دولت ترکیه کمیته ای پارلمانی را برای تحقیق در رابطه با حملات اسلام هراسی در کشورهای غربی، مصاحبه با قربانیان و گفتگو با مقامات مسئول منصوب کرد. این کمیته وظیفه دارد گزارش کاملی را در این خصوص ارائه دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از دیلی صباح، دولت ترکیه یک کمیته پارلمانی را برای تحقیق در رابطه با حملات اسلام هراسی و حملات علیه مسلمانان در کشورهای غربی منصوب کرد. این کمیته وظیفه دارد گزارش کاملی را در این خصوص ارائه دهد.

کمیسیون مربوطه فعالیتش را از 9 ژانویه یعنی 3 روز دیگر آغاز کرده و به بررسی حملات اسلام هراسی در کشورهای غربی به ویژه کشورهایی که بیشترین خشونت علیه مسلمانان در آن ها وجود دارد از جمله آلمان، اتریش، فرانسه و بلژیک خواهد پرداخت.

این کمیته همچنین قرار است از این کشورها بازدید به عمل آورده و ملاقات‌هایی با مقامات مربوطه داشته باشد. تحقیق و بررسی حملات اسلام هراسی و مصاحبه با قربانیان و بازماندگان این حملات از دیگر وظایف این کمیته اعلام شده است. این کمیته همچنین با کارشناسان، روسای موسسات عمومی، دانشگاهیان و سازمان های بین المللی برای تکمیل گزارش گفتگو و مشاوره خواهد داشت.

گفتنی است در سال 2017 نسبت به سال 2016، آمار حملات اسلام هراسی ثبت شده در کشورهای غربی 2 هزار و 800 مورد بیشتر بوده است که تخمین زده شده که این حملات تاکنون به 3 هزار مورد رسیده باشد که تنها 260 مورد این اقدامات اسلام هراسی در آلمان رخ داده باشند. در میان قربانیان این حملات 664 پناهجو به چشم می خورند و بیش از 60 مسجد نیز هدف حملات قرار گرفته اند.

براساس گزارش اخیر بنیاد تحقیقات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آنکارا در آلمان نهادهای مختلف آموزش و پرورش، رسانه ها، سازمان های قانونی و اینترنت همگی شاهد افزایش اسلام هراسی هستند.

در بلژیک 60% مردم مسلمانان را به چشم بیگانه می بینند و 71 درصد مسلمانان احساس می کنند به چشم تروریست به آن ها نگاه می شود.

در هلند نیز بیشتر مساجد هدف قرار می گیرند. بیش از 100 حمله اسلام هراسی در این کشور رخ داده که بیش از 20 مورد آن ها علیه مساجد بوده است.

در انگلیس به ویژه لندن بیشترین حملات نیز علیه مسلمانان بوده و 60 درصد از قربانیان حملات را بانوان مسلمان و محجبه تشکیل داده اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha