پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نظری

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: تاریخ ائمه صرفاً جهت مطالعه نیست، بلکه علاوه بر آن باید از این تاریخ درس عبرت گرفت و نتایج آن توسط مبلغین و روحانیون به اطلاع آحاد مردم و جوانان برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس نظری، امروز در جلسه هم اندیشی نقش خانواده در جامعه، گفت:  قرار گرفتن انسان در اوج کمال در تمام ابعاد مادی و معنوی هدف اسلام است.

وی افزود: داستان حضرت موسی(ع) در قرآن تکرار شده و اگر مورد دقت و تأمل قرار گیرد، باعث جهانی شدن انقلاب اسلامی می شود؛ همچنین وظیفه ما در قبال قرآن این است که اقشار مختلف جامعه را هم با روخوانی و روانخوانی قرآن و هم با درک، فهم و تفسیر قرآن مجید و تأمل در مفاهیم قرآن آشنا کنیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: در آموزه ­های اسلامی، فراغت از بطالت و بیهودگی فاصله­ بسیاری دارد، تا جایی که قرآن کریم یکی از ویژگی‌های مؤمنان را رویگردانی ایشان از لغو و بیهودگی دانسته و در این چارچوب، استراحت، آرامش، تفریح و تنوع نیز اموری مطلوب و پسندیده است، اما همین امور نیز نباید بی‌هدف و بدون برنامه باشد.

حجت الاسلام نظری خاطر نشان کرد: حوزه فرهنگ، یکی از کانون های اصلی هجمه های سنگین دشمن محسوب می شود که سال هاست معاندان و دشمنان این نظام و ملت، تلاش می کنند با اجرای پروژه های متعدد، نظام خانواده را تضعیف کنند.

وی اظهار کرد: دنیای استکبار در تلاش است به‌وسیله تهاجم فرهنگی، پایه‌های فرهنگی، دینی و اعتقادی جامعه را سست و فرهنگ خود را به مردم ما تحمیل کند که باید در این زمینه مردم به خصوص خانواده ها هوشیار باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha