جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ملکی -معاون تهذیب حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به حماسه سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر گفت:در رأس همه رزمندگان امام خمینی(ره) جنگ را فرماندهی می‌کردند و فتح خرمشهر از معجزاتی است که لایه‌های زیرین آن برای هیچ فرد تداعی نشده است و معجزه دیگر نیز به دست امام خامنه‌ای رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حمیدملکی عصر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که با حضور روحانیون ایثارگر حوزه علمیه قم که به همت مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه در مدرسه علمیه معصومه برگزار شد، با اشاره به اینکه سال‌های طولانی طلبه‌های مدرسه علمیه معصومیه منتظر شهدای گمنام بودند، اظهار داشت: اکنون باید در کنار افرادی که همه هستی خود را برای اسلام فدا کرده‌اند، تلاش کنیم تا راه آنان را ادامه دهیم و در مسیر مورد نظر رهبر انقلاب گام برداریم.

وی از جان‌فشانی‌های رزمندگان دفاع مقدس یاد کرد و افزود: شهدای گمنام به اوج رسیده‌اند و این استخوان‌ها سبب تثبیت ایمان در نسل جدید شده است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: دشمن هنگامی که حمله کرد با وجود بنی صدر در کشور، توقع تصرف شهرهایی همانند خرمشهر را نداشتیم، از نظر پدافندی معادله‌ای که رژیم صهیونیستی برای حفاظت از کانال سوئز پیاده‌سازی کرد را در خرمشهر دنبال کردند به همین علت صدام اعلام کرد که اگر ایرانی‌ها خرمشهر را بگیرند، کلید بصره را به آنان خواهم داد.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که زلزله‌ای در منطقه رخ داده است و توسط صدام می‌خواستند این زلزله را در نطفه خفه کنند، هیچ فردی فکر نمی‌کرد خرمشهر آزاد شود به همین علت کلید پیروزی در جنگ را فتح خرمشهر می‌دانستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی تصریح کرد: افرادی که در فتح خرمشهر شرکت داشتند با لباس معمولی در آن جا حضور یافتند، معجزه‌ای که رقم خورد این بود که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند، دست خدا از آستین رزمندگان بیرون آمده است، یعنی تمام کسانی که وارد جنگ می‌شدند با تمام وجود دست از دنیا بسته بودند.

وی تاکید کرد: در رأس همه رزمندگان امام خمینی(ره) جنگ را فرماندهی می‌کردند و فتح خرمشهر از معجزاتی است که لایه‌های زیرین آن برای هیچ فرد تداعی نشده است و معجزه دیگر نیز به دست امام خامنه‌ای رقم خواهد خورد.

معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه همان اتفاقی که موجب شد ایران از دست مستکبران آزاد شود، موجب آزادی خرمشهر شد، عنوان کرد: اگر فردی تاریخ انقلاب را بررسی کند هر روز آن را معجزه می‌داند، چراکه افرادی بدون اسلحه اما دل بسته به خداوند متعال توانستند این انقلاب را به پیروزی برسانند.

وی تصریح کرد: رزمندگان ایمان به سنت امداد الهی داشتند و همین سنت موجب فتح سنگرها شد، برخی مسئولان اگر به این سنت الهی اعتقاد داشتند امروز این هزینه‌ها را پرداخت نمی‌کردیم، اگر مسئولان بر اساس قرآن و سنت اهل بیت(ع) رشد یافته بودند همانند امام عمل می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال از بین بردن روحیه جهادی جوانان هستند، خاطرنشان کرد: در دهه 60 جوانان فهمیده بودند که جهاد به چه معنایی است و می‌دانستند که این درب به روی هر فردی گشوده نمی‌شود به همین علت با شوق وارد ابواب الهی می‌شدند.

وی وظایف روحانیت را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: یکی از وظایف روحانیت این است که دنبال تجمل، اسم و رسم نباشد، بلکه روحانیون باید با عمل خود انسان‌ها را دعوت به جهاد کنند، امروز در یک موقعیتی سخت‌تر و پیچیده‌تر از زمان آزادسازی خرمشهر قرار داریم.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه ادامه داد: دشمن با تمام پیچیدگی به میدان جنگ آمده است تا روحیه تلاش، تقوا، جهاد و ساده‌زیستی را از روحانیون دور کند و روحیه شهوت‌رانی و دنیا طلبی را میان مردم ترویج دهد؛ روحانیون نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند که افراطی نگاه کردن به امکانات دنیا موجب جدایی از صف مجاهدان الهی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha