پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید موسی حسینی کاشانی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه ۱۱ برنامه محوری برای دهه کرامت در استان قم پیش‌بینی شده است، گفت: وظایف مختلفی را در شورای فرهنگ عمومی برای دستگاه‌های اجرایی تعیین می‌کنیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف در راستای اجرای برنامه‌های دهه کرامت استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید موسی حسینی کاشانی شب گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن و عترت استان قم از یکشنبه ششم خردادماه در نمایشگاه مجتمع ناشران برپا می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی امیدواریم مجموعه‌های مختلف در راستای معرفی و برپایی این نمایشگاه مشارکت لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: نهم ماه مبارک رمضان هزار نفر از دختران روزه اولی و روز دهم نیز هزار نفر از پسران روزه اولی با مشارکت مجموعه‌های مختلف استان قم در مصلی قدس گردهم خواهند آمد تا ویژه برنامه‌های مختلفی را برای آن‌ها دنبال کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد و ادامه داد: دستگاه‌های مختلف استان باید برای این مناسبت ویژه برنامه‌های لازم را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه استان های قم، فارس و خراسان رضوی در دهه کرامت برنامه‌های مختلفی را دنبال می‌کنند، عنوان کرد: دهه کرامت برای استان قم جایگاه ویژه‌ای دارد چراکه آغاز آن با 24 تیرماه روز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خواهد بود.

حسینی کاشانی از اهتمام نهادها و مجموعه‌های ملی در راستای اجرای باشکوه برنامه‌های دهه کرامت یاد و خاطرنشان کرد: برنامه‌های دهه کرامت طی مراسمی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها آغاز می‌شود و با برگزاری اختتامیه در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه 11 برنامه محوری برای دهه کرامت در استان قم پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: وظایف مختلفی را در شورای فرهنگ عمومی برای دستگاه‌های اجرایی تعیین می‌کنیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف در راستای اجرای برنامه‌های دهه کرامت استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم یادآور شد: جلسات شورای فرهنگ عمومی استان قم تاکنون به شیوه مطلوب برگزار شده و پویایی لازم را داشته است به همین علت تصمیم‌های مورد نیاز استان در این شورا به تصویب رسیده است که یکی از این مصوبات تقویت هیئت اندیشه‌ورز عمومی است.

وی اضافه کرد: مصوبات مورد نیاز شورای فرهنگ عمومی استان قم در هیئت اندیشه‌ورز عمومی مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس توسط اعضای شورا تصویب و بعد از ابلاغ به دستگاه‌ها، می‌تواند به قرارگاه فرهنگی مصلی قدس نیز ارجاع شود تا پیگیری‌های اجرایی لازم توسط این قرارگاه دنبال شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha