سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
زندانی در آلاسکا، مسلمانان را از غذای سالم و حلال درماه رمضان محروم می کند

حوزه/ شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» از یک زندان در آلاسکا به خاطر محروم ساختن مسلمانان از غذای سالم که گوشت خوک نیز در آن به کار رفته به دادگاه شکایت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thehill، بزرگترین بنیاد حقوقی مسلمانان در آمریکا از مقامات یک زندان در آلاسکا به خاطر گرسنگی دادن به مسلمانان در ماه رمضان شکایت کرد.

شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» بزرگترین موسسه حقوق مدنی مسلمانان، روز چهارشنبه اعلام کرد که به نمایندگی از دو زندانی مسلمان، شکایت نامه ای علیه مقامات این زندان پر کرده است. در این شکایت نامه مقامات زندان «مجتمع اصلاحی لنگرگاه» به خاطر زیر پا گذاشتن حقوق مدنی زندانیان و رفتار تبعیض آمیز علیه آنان، محروم نگه داشتن شان از خوراک مناسب و دارای کالری کافی در ماه رمضان محکوم شده اند.

این زندانبان ها با دادن غذاهای غیرحلال و گوشت خوک به زندانیان مسلمان، آن ها را در ماه رمضان از غذا خوردن محروم ساخته و عملا زندانیان گرسنگی می کشند.

لینا مرسی، مدیر دادخواهی ملی کایر در یک بیانیه ای گفت: قانون اساسی ما مانع می شود که زندانیان مجبور باشند میان غذا و دین و ایمانشان یکی را انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم دادگاه کاری را که مسئولین این زندان باید انجام می دادند به انجام برساند و تضمین کند که زندانیان مسلمان از شدت گرسنگی به خوردن گوشت غیرحلال در ماه مبارک رمضان روی نیاوردند.

در این شکایت نامه آمده است خوراکی که زندانبانان به زندانیان مسلمان در ماه رمضان می دهند کالری بسیار پایینی داشته و انرژی کافی برای آنان تامین نمی کند. به علاوه این غذا شامل گوشت خوک نیز بوده است که مسلمانان قادر به خوردن آن نبودند که زندانیان مسلمان را مجبور کرده با غذای کمتری سر کنند.

این شکایت نامه از دادگاه خواسته است رژیم غذایی مقوی و متعادلی برای زندانیان مسلمان که روزه می گیرند فراهم شود. این سازمان همچنین خواسته که مقامات دادگاه سریعا «غذای فاقد گوشت خوک» برای زندانیان فراهم کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha