جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی باید تشکیل شود، گفت: این کنگره باید استمرار داشته باشد تا در سال‌های آینده به نتایج مطلوب‌تری برسیم و دنیای اسلام بتواند از ثمرات آن استفاده کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی امشب در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران نخستین کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئولان برگزاری این کنگره، مدیران شهر و استان قم، پژوهشگران، فضلا و اساتید حوزه در کنار یکدیگر یک کار بزرگ و بی‌سابقه‌ای را رقم زدند، اظهار کردند: این کنگره در تاریخ شیعه سابقه نداشته و به لطف خداوند متعال آثار آن ماندگار می‌شود.

ایشان اضافه کردند: ما در کنگره بذری پاشیده و نهالی را غرس کرده، اما اکنون به بعد باید به دنبال آبیاری این بذر باشیم تا آن را به درخت تنومندی تبدیل کنیم که دنیای اسلام و جهان تشیع از میوه‌های آن استفاده کند.

این مرجع تقلید بر لزوم تهیه گزارش جامعی از دستاوردهای کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی تاکید و خاطرنشان کردند: باید دستاوردهای علمی قبل، حین و بعد از برگزاری کنگره همراه با تصویر و مطالب مهم سخنرانان به صورت فشرده جمع‌آوری شود و در اختیار همگان قرار گیرد.

ایشان با اشاره به اینکه کتاب‌های نوشته شده نیازمند بازبینی و ویرایش است، مطرح کردند: این کار مهمی است که می‌تواند موجب ماندگاری آثار شود، اما باید این دقت را داشته باشیم که این کار خالی از نقص باشد.

حضرت آیت‌‌الله مکارم شیرازی یادآور شدند: 56 جلد کتاب به دست آمده از کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی باید در 6 جلد جمع‌آوری شود تا عصاره مطالب کنگره به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسه و چندین زبان دیگر ترجمه و در اختیار مردم کشورهای مختلف قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha