جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ چهلمین همایش ائمه جماعات قم

حوزه/ معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: هر جا بستری برای حضور علمای شیعه در مسائل سیاسی به وجود آمد، این علما حضور پیدا کردند، این تفکر که در مسجد کاری به مسائل سیاسی نداشته باشیم، تفکر وهابی‌های پیرو آل سعود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی شامگاه پنجشنبه در همایش ائمه جماعات استان قم ضمن تبریک سالروزعملیات غرور آفرین آزادسازی خرمشهر اظهارداشت: انسان‌ها برای رستگاری نیازمند رهبر و راهنما بوده و قرآن کریم رابط و رهنما بین مردم و خداوند است و مفسران قرآن باید در این مسیر مردم را کمک و یاری کنند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری تأکید کرد: نقش مساجد و جایگاه اجتماعی این مکان مقدس فراتر از همه عبادتگاه‌ها در ادیان مختلف است و واسطه بین مردم و راهنمایان دین قرار گرفته است.

وی به سفر معراج پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: شرافت مسجد نزد خداوند تا جایی است که حضرت ابراهیم خود را خادم مسجد می‌دانست و این نشان‌دهنده نقش اجتماعی و فرهنگی مسجد در تبلیغ و هدایت مردم است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: روحانیون امین مردم هستند و باید از اعتماد مردم در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرده و با ارائه مشاورهای لازم به مردم در کاهش آسیب اجتماعی طلاق و اعتیاد مؤثر باشند.

وی به ترویج فرهنگ مطالعه در بین مردم نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مطالعه برای همه افراد جامعه لازم است ولی برای روحانی که طبیب روح مردم است واجب بوده و باید رهبری با روزی 5 ساعت مطالعه الگوی جوانان کشور قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی بیان داشت: روحانیون امین مردم هستند و باید از اعتماد مردم در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرده و با ارائه مشاورهای لازم به مردم در کاهش آسیب اجتماعی طلاق و اعتیاد مؤثر باشند.

وی لازمه جذب جوانان را داشتن ادبیات مناسب و دانش کافی معرفی کرد و گفت: مساجد باید در حوزه سیاست نیز فعال بوده و رهبری نیز به روشنگری روحانیون تأکید بسیار داشته و باید علمای شیعه در مسائل سیاسی نیز ورود کنند و اجازه تضعیف جایگاه روحانیت را به دشمن ندهد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: هر جا بستری برای حضور علمای شیعه در مسائل سیاسی به وجود آمد، این علما حضور پیدا کردند، این تفکر که در مسجد کاری به مسائل سیاسی نداشته باشیم، تفکر وهابی‌های پیرو آل سعود است.

وی که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین سخن می گفت، در پایان یاد و خاطره آزادسازی خرمشهر را گرامیداشت و گفت: امام خمینی(ره) اعتقاد داشتند خرمشهر را خدا آزاد کرده زیرا هر جامعه‌ای که در راه خدا قدم بر دارد خداوند به آن‌ها وعده نصرت و پیروزی داده است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha