چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام گرجی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: در اسلام بالاترین عبادت برای انسان اندیشه ورزی است، زیرا کاری که یک لحظه تفکر انجام می دهد هفتاد سال عبادت نمی تواند انسان را به آن مرحله برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام علی اصغر گرجی، استاد حوزه علمیه همدان ظهر امروز در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان، گفت: یکی از مهم ترین آثار ارتباط با خدای تعالی اصلاح امور بندگان در جامعه و زندگی است.

وی تصریح کرد: اگر انسان رابطه خود را با خدای تعالی اصلاح کند و به نماز که رکن و ستون دین است اهمیت دهد به تحقیق مشکلات زندگی و روزمره او کم خواهد شد و این مساله وعده الهی است.

استاد حوزه علمیه همدان ابراز داشت: از نشانه های اصلاح رابطه با پروردگار این است که دعای افراد مستجاب می شود، بدین صورت که فرد در جامعه فردی موفق خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تفکر در اسلام خاطرنشان کرد: یکی از مراحل تکامل انسان، اندیشه ورزی است. در اسلام بالاترین عبادت برای انسان اندیشه ورزی است، زیرا کاری که یک لحظه تفکر انجام می دهد هفتاد سال عبادت نمی تواند انسان را به آن مرحله برساند. مومنان باید از خدای تعالی بخواهند که به آنها در ماه مبارک رمضان توفیق خودشناسی و تفکر عاقلانه به آنها بدهد.

حجت الاسلام گرجی با اشاره به آثار روزه در روح و جسم آدمی، عنوان کرد: اعضا و جوارح آدمی راهی برای ورود روشنایی به روح است، به همین سبب انسان روزه دارد باید همه اعضاء و جوارح خود را کنترل کند.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت توبه اظهار کرد: توبه یکی از مهم ترین راه های رسیدن به خدای تعالی و ملکوت اعلی است، به همین سبب مومن همیشه به فکر کنترل نفس است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت عبادت در اسلام، گفت: همان طور که تفکر در اسلام دارای اهمیت بالایی است عبادت موثر نیز سبب کم شدن بار معصیت و ریدن به تکامل است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha