جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار

حوزه/ تفکر و مدیریت جهادی در بخش پزشکی سبب شد تا ایران بتواند در تراز بالایی قرار گیرد و نباید فراموش کرد که تفکر جهادی و انقلابی در هر جا ورود کرده توانسته از کویر، سرسبزی ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین وعد مرادبیگی در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام، با بیان این که جهاد دانشگاهی نهادی برخواسته از اصل انقلاب و با روحیه و تفکر جهادی است، اظهار کرد: حوزه علمیه ایلام با جهاددانشگاهی غریب نبوده، بلکه روابطی علمی فرهنگی با هم داشته‌ایم.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که اگر بخواهیم مشکلات را حل کنیم، باید با مدیریت انقلابی و جهادی پیش برویم، افزود: هر جا با تفکر جهادی و انقلابی پیش رفته‌ایم پیروزی از آن ما بوده است.

مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام با بیان این که تفکر جهادی دانشمندان جوان این مرز و بوم توانست ایران اسلامی را در بخش‌های مختلف از جمله هسته‌ای، نانو، موشکی و ... در جهان مطرح سازد، اضافه کرد: در جهاد دانشگاهی نیز دانشمندان جوانی همچون کاظمی آشتیانی در حوزه سلول‌های بنیادی توانستند قدم‌های بلندی در مسیر رشد و تعالی علمی کشور بردارند و ایران در رده چند کشور صاحب نام در این حوزه‌ها قرار دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرادبیگی با تاکید بر این که اگر تفکر و مدیریت جهادی نبود نمی‌توانستیم در شرایط تحریم‌های ظالمانه در بسیاری از بخش‌ها، رشد داشته باشیم، گفت: تفکر و مدیریت جهادی در بخش پزشکی سبب شد تا ایران بتواند در تراز بالایی قرار گیرد و نباید فراموش کرد که تفکر جهادی و انقلابی در هر جا ورود کرده توانسته از کویر، سرسبزی ایجاد کند.

وی با اشاره به این که در بحث فرهنگی نیز باید مجاهدانه وارد کار شویم، ادامه داد: آمریکا و استکبار جهانی به دنبال از بین بردن فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی ماست که پرداختن به فعالیت‌های فرهنگی در بین نسل جوان ما از طریق نهادی مانند جهاد دانشگاهی می‌تواند سد راه دشمنان باشد.

مدیر حوزه‌ علمیه استان ایلام به تردد سالانه 3 میلیون نفر از مرز بین‌المللی مهران برای زیارت عتبات عالیات اشاره و عنوان کرد: اربعین یکی از بزرگترین ظرفیت‌های فرهنگی است که می‌تواند مسیری برای انجام برنامه‌های فرهنگی مذهبی ما قرار گیرد چرا که برخی از فرقه‌های انحرافی در ایام اربعین فعالیت‌های مخرب ضد فرهنگی خود را انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرادبیگی با بیان این که در بحث پزشکی از جمله درمان ناباروری، کمبودهایی در ایلام وجود دارد که جهاد دانشگاهی می‌تواند در این زمینه ورود کند، عنوان کرد: در بحث بیماری‌های خاص نیز با توجه به هزینه‌های سنگین درمان آنها می‌تواند ورود کرده و کمک کار مردم باشد.

وی به برگزاری جشنواره علامه حلی اشاره و عنوان کرد: برگزاری این جشنواره در حوزه پژوهشی بوده که تاکنون 180 مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که می‌توانیم با تشکیل کارگروه مشترکی فعالیت‌های علمی و پژوهشی را گسترش دهیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha