جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماینده ولی فقیه در سپاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آیت الله محمدی (ره) ساعت ها و روزهای زیادی در جبهه های دفاع مقدس و غرب کشور حضور داشت و صبورانه باعث می شد که رزمندگان هم همراه او در جبهه های حق علیه باطل ایستادگی کنند، ایستادگی و مقاومت این روحانی وارسته مثال زدنی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاج صادقی، شامگاه پنجشنبه در مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت الله حاج شیخ عبدالله محمدی در مدرسه امیرالمومنین (ع) قم اظهارداشت: آن مرحوم از یاران دیرین امام و رهبری بوده و همه عمر بابرکت خود را در سنگرهای خدمت به نظام، انقلاب و اسلام صرف کرد.

وی افزود: ایشان به امر امام در روزهای اولیه انقلاب به سمت امامت جمعه خرمشهر منصوب شدند و پس از اشغال خرمشهر از سوی امام به امامت جمعه و نمایندگی ایشان در ایلام منصوب  و پس از درگیر شدن این استان در کوران جنگ، این عالم مجاهد با مقاومت مثال زدنی و شجاعت خیره کننده خود در این شهر ماند و به همین دلیل مردم این شهر نیز به رغم همه حملات دشمنان و بعثی ها در این شهر مقاومت کردند زیرا مشاهده می کردند که این عالم مجاهد با چه شجاعتی در این شهر حضور دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: از دیگر اوصاف این عالم فقید، قرآن خواندن وی بود که تلاوت بسیار زیبایی داشت؛ قرآن کریم را با مهربانی مخصوصی تعلیم می داد و قرائت می کرد؛ در نمازهای جماعت دعاهای مخصوص هر ماه را پیش از نماز و بعد از نماز با صوتی دلنشین تلاوت می کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج صادقی با بیان این که زمین و زمان به اخلاص آیت الله محمدی شهادت می دهد، بیان داشت: وی به وظایف سنگینی که از همه جهت دارا بود و به ویژه نمایندگی امام در ایلام، توجه ویژه داشت؛ حضور این عالم وارسته در هر محفل و مراسمی درس آمیز و درس آموز بود.

وی تأکید کرد: برخی شخصیت ها فقط برای عده خاصی الگو هستند، اما آیت الله محمدی هم برای روحانیان و مردم و هم برای شخصیت هایی که هم ردیف یا بالاتر از او بودند، الگو بود؛ وجود این شخصیت برجسته در هر محفلی مسرت بخش بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: طلاب همواره باید به دنبال الگو باشند و از چنین شخصیت های متواضع و با تقوایی الگوگیری کنند؛ خدماتی که آیت الله محمدی در ایلام و خرمشهر انجام داده، واقعا بی نظیر است.

وی بیان داشت: از دیگر ویژگی های برجسته این عالم فقید، تقوای وی بود؛ آیت الله محمدی زندگی بسیار ساده و معنوی داشت؛ ساده زیستی علما یک منشای با عظمت است که ان شاءالله طلاب عزیز هم این منشا را از دست ندهند و به بهترین وجه عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج صادقی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله شیخ عبدالله محمدی عالمی دانشمند بود که در برخی از جلسات استفتای حضرت آیت الله مکارم شیرازی حضور یافته و نظرات بسیار جالب علمی را نیز ارائه می دادند و این مرجع تقلید نیز عنایت خاصی به ایشان داشتند.

وی گفت: این مرحوم شخصیتی بسیار معتقد به اعتقادات دینی و عالمی با عمل بود؛ وجود ایشان مشتعل از مهر و عشق به اهل بیت و به خصوص حضرت زهرا(س) بود و عمر خود را در راه تبلیغ اهداف این بزرگان گذارد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha