پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 معبد بودایی در ژاپن نشست های اسلام شناسی برگزار کرد

حوزه/ یک معبد بودایی در شهر ناکاتسو در ژاپن، میزبان یک سری نشست های «آشنایی با اسلام» بوده و راهب بودایی این معبد که دوست امام جماعت مسجد محلی هستند سعی دارند شناخت مردم محلی ژاپن از دین اسلام را ارتقاء دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از pacific، یک معبد بودایی در شهر ناکاتسو واقع در استان اوئیتای ژاپن، اخیرا میزبان یک سری نشست های «آشنایی با اسلام» بوده است. این سمینارها به هدف ایجاد فرصتی برای آشناسازی مردم ژاپن با دومین دین بزرگ جهان یعنی اسلام برگزار شده اند.

در این سمینارها شرکت کنندگان به سخنرانی های دیادو جیکاکو راهب بودایی و همچنین الطف خان امام جماعت مسجد محلی گوش دادند.

این مسجد محلی 9 سال پیش ساخته شده و نخستین مسجد در منطقه کیوشو می باشد. سعید ظفر یکی از ساکنان قدیمی و مسلمان این شهر نیز در این گردهمایی ها برای مردم ژاپن سخنرانی کرد.

شرکت کنندگان درباره آموزه های اسلامی و فرهنگ های آن پرسیده و سئوالاتی درباره ایمان و عقاید دینی پرسیدند.

راهب بودایی به فکر اسلام شناسی افتاد

راهب بودایی پس از ایجاد یک رابطه دوستانه با امام جماعت پس از مدتی به این نتیجه رسید که شناخت زیادی درباره دین اسلام نداشته و باید آشنایی بیشتری با این دین به دست آورد. وی در این باره گفت: اینکه مردم اطرافم تصور می کردند که اسلام با تروریسم رابطه دارد سبب نگرانی من شد و تصمیم گرفتم تلاش های جدی و مردمی برای ایجاد شناخت اسلامی در جامعه به کار بگیرم.

امام جماعت نیز که 18 سال پیش از پاکستان به ژاپن آمده گفت: زندگی کردن در اینجا نسبت به سال های آغازین آسان تر شده است و به لطف افزایش اماکن نماز و سوپرمارکت هایی که غذای حلال و اسلامی ارائه می دهند اوضاع بسیار بهتر شده است.

وی افزود: بعضی از مردم ژاپن از دیدن مسلمانان با ریش و لباس اسلامی وحشت زده می شوند اما نشست های «درک متقابل» تاثیر زیادی در تغییر این دیدگاه ها داشته است.

گفتنی است با افزایش رو به رشد جمعیت مسلمانان در ژاپن، بازدیدکنندگان و گردشگران مسلمان از این کشور و مبادلات تجاری ژاپنی ها با کشورهای مسلمان، مسئولین این کشور به این نتیجه رسیده اند که آشنا کردن مردم با دین اسلام از ضروریات محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha