سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
 ایجاد کرسی اسلام شناسی توسط دانشگاه مذاهب اسلامی در بزرگترین دانشگاه شرق اندونزی

حوزه / تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه حسن الدین بزرگترین دانشگاه شرق اندونزی در شهر ماکاسار به امضای روسای دو دانشگاه رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در جریان سفر حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان و دکتر حجت الله ابراهیمیان معاون پژوهشی دانشگاه و رایزن فرهنگی سابق ایران در اندونزی و دیدار با علما و اندیشمندان و مقامات این کشور، صبح امروز سه شنبه 2 خرداد ماه چندین دیدار از جمله ملاقات با آقای سید السقاف رییس طریقت خلوتیه اندونزی، دیدار با پرفسور نجم الدین رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه حسن الدین شهر ماکاسار و مسئول بخش بین الملل مجلس العلمای سولاویسی جنوبی و همچنین دیدار و ملاقات با خانم پروفسور دکتر ویدیا دانشگاه حسن الدین بزرگترین دانشگاه شرق اندونزی در شهر ماکاسار انجام شد.

در یکی از این دیدارهای مهم که در دانشگاه حسن الدین با حضور هیئت ایرانی انجام شد تفاهم نامه مهم همکاری میان دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه حسن الدین به عنوان بزرگترین دانشگاه شرق اندونزی در شهر ماکاسار به امضا دکتر مختاری و خانم دکتر ویدیا  روسای دو دانشگاه رسید.

در این تفاهم نامه علاوه بر گسترش ارتباطات علمی و دانشگاهی طرفین، دکتر مختاری از رئیس دانشگاه حسن الدین برای سفر به ایران و حضور و بازدید از دانشگاه مذاهب اسلامی و دستاوردهای علمی و دانشگاه جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد.

تبادل دانشجو بین دانشگاه مذاهب و دانشگاه حسن الدین اندونزی از دیگر موارد این تفاهم نامه بود.

یکی دیگر از توافقات مهم دکتر مختاری و دکتر ویدیا، ایجاد و راه اندازی کرسی اسلام شناسی توسط دانشگاه مذاهب اسلامی ایران در دانشگاه حسن الدین بود که این کار با اعزام دوره ای استادن از ایران به اندونزی انجام خواهد شد.

 گفتنی است دانشگاه حسن الدین در شهر ماکاسار استان سولاویسی جنوبی کشور اندونزی با بیش از 31 هزار دانشجو در همه رشته ها و حدود 500 استاد و هیئت علمی به عنوان بزرگترین دانشگاه شرق اندونزی شناخته می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha