جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد-رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی بیان کرد: یکی از عرصه هایی که حوزه علمیه خراسان می تواند برای جامعه و سایر حوزه های علمیه الگو باشد، ظرفیت های قرآنی آن است.

حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در تهران در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و در بازدید از غرفه حوزه علمیه خراسان بیان کرد: این حوزه  از حوزه های علمیه کهن و پرافتخاری می باشد که در کنار مضجع نورانی ثامن الحجج(ع) سال های سال با برنامه های مختلف فرهنگی و تبلیغی، منشاء تبلیغات خوبی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مزیت های مشهد، فعالیت های قرآنی است، افزود: ظرفیت های قرآنی خیلی خوبی در حوزه علمیه خراسان در عرصه های مختلف از تفسیر و معارف قرآنی گرفته تا مباحث پژوهشی و تبلیغ و همچنین قاریان و حافظان برجسته حوزوی وجود دارد که می توان از مزیت‌های مشهد و این حوزه کهن می‌توان برشمرد.

وی در پایان ابرازکرد: یکی از عرصه هایی که حوزه علمیه خراسان می تواند برای جامعه و سایر حوزه های علمیه الگو باشد، ظرفیت های قرآنی آن است.

شایان ذکر است، حوزه علمیه خراسان به منظور تعمیق فرهنگ قرآنی و الگوسازی برای رفتار و سبک زندگی قرآنی، ارتقا و تبیین هر چه بیشتر جایگاه قرآن کریم در جامعه، تلاش در جهت مهجوریت‌زدایی از معارف قرآن کریم و معرفی استعدادها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طلاب حوزه علمیه خراسان در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم تهران حضور فعالی یافته است.

​ترویج فرهنگ قرآنی و مبارزه با فعالیت های بی شرمانه دشمنان و منکران قرآنی، برگزاری نشست های خانواده قرآنی الگوی جامعه اسلامی در تاریخ های دهم ،سیزدهم و پانزدهم ماه مبارک رمضان در بخش حوزوی، معرفی گروه ها و فعالیت‌های جهادی طلاب در مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد مقدس و مناسبت های ملی مذهبی و ایام تبلیغی و نیز ترویج فرهنگ قرآنی در میان کودکان و نوجوانان از طریق مسابقات قرآنی، نقاشی قرآنی، قصه‌های قرآنی، آشنایی با احکام و عقاید از جمله فعالیت های این حوزه در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم تهران است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha