جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی حکیم در دیدار اساتید و طلاب حوزه نجف - جوانان

حوزه/ حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم به مناسبت میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) به دوران پُر از رنج و سختی این امام بزرگوار و توطئه هایی که برای حذف تبلیغ دین محمدی راستین انجام می گرفت، اشاره کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حضرت  آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف به مناسبت میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) به دوران پُر از رنج و سختی که بر این امام بزرگوار وارد شد و توطئه هایی که برای حذف تبلیغ دین محمدی راستین انجام می گرفت، اشاره کردند و گفتند: این دین به وسیله جانفشانی هایی که انجام گرفت، 1400 سال پایدار ماند، پس مؤمنین در هر مکان و جایگاهی که هستند باید از آن دفاع کنند.

معظم له اشاره کردند: دستاور های شیعیان نتیجه صبر و تحمل مصیبت ها، رنج ها و سختی هایی بود که بر آنان وارد شد و آنان را به جایگاهی رساند که مورد تقدیر و احترام ملت های جهان قرار دارند.

حضرت آیت الله حکیم از جوانان خواستند؛ هر کدام در هر موقعیت و جایگاهی که هستند مبلغان حقیقی دین و راه حق باشند تا جایگاه دین و اعتقادات خود را بالا ببرند.

ایشان به جوانان توصیه کردند: با عمل به واجبات، راستگویی، ادای امانت و حفظ حقوق مردم، حافظ دین و اعتقادات خود باشند و پیش از آن که خداوند آنان را مورد حسابرسی قرار دهد، خود را محاسبه کنند.

این مرجع تقلید همچنین جوانان را به برپایی مناسبت های دینی، زیارت عتبات مقدس دعوت کردند و گفتند: جوانان از این اماکن مقدس، سیره معصومین (علیهم السلام) را الهام بگیرند و در راه استوار آنان قدم بگذارند.

حضرت آیت الله حکیم در پایان برای حاضران دعا کردند و از آنان خواستند که توصیه هایشان را برای خانواده و نزدیکان خود بیان کنند.

حضرت آیت الله حکیم طلاب را به تحمل سختی ها و عدم کوتاهی در عمل به وظایف دعوت کردند

جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه نجف اشرف با آیت الله حکیم دیدار کردند.

معظم له اساتید و طلاب حوزه را به ارتباط با خداوند، عمل به مسئولیت ها و وظایف تبلیغی، عدم کوتاهی و سستی در وظیفه ای که نسبت به مردم بر عهده دارند و تحمل سختی ها و دشواری ها و عدم ناامیدی از رحمت الهی توصیه کردند.

حضرت آیت الله حکیم به برهه سخت و دشوار تاریخ تشیع و حوزه علمیه نجف اشرف اشاره کردند و گفتند: این دو با پایداری و پافشاری بر تمسک به حق با قول و عمل، سنت خداوند و پیامبرش و اصول حق را احیا نمودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha