شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ملایی بیرجند

حوزه/رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: سخنران روز قدس در بیرجند سردار نقدی، مسئول سابق سازمان بسیج مستضعفین و معاونت فرهنگی و اجتماعی فعلی سپاه پاسداران کشور می باشد و بعد از سخنرانی نماز جمعه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام احمد ملایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مناسبت های پیش رو در ایام 14 و 15 خرداد اظهار داشت: امسال سه مراسم مهم ملی و مذهبی در این ایام برگزار می شود.

وی افزود: مراسم 14 خرداد در روز 19 ماه مبارک رمضان، مراسم 15 خراد مصادف با 20 رمضان و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با 23 رمضان است که با شب های قدر همزمان شده اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ستاد گرامی داشت مراسم ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد و ستاد قدس از فروردین ماه 97 شروع به فعالیت کرده است، گفت: تبیین گفتمان امام و مقاومت و تلاش هایی که برای انقلاب صورت پذیرفته است همچنین بحث حمایت از مظلومان جهان و محکومیت جنایات کسانی که به مظلومان و بی گناهان جهان رحم نمی کنند همچون اسرائیل و حامیانش از جمله برنامه های این ایام خواهد بود.

حجت الاسلام ملایی تصریح کرد: روز جهانی قدس مختص ایران نیست بلکه در تمام کشورهای مسلمان راهپیمایی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای این 3 مراسم، 7 کمیته مشخص شده است، اعلام کرد: کمیته فرهنگی با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته هنری و فضای مجازی با مسئولیت حوزه هنری استان، کمیته تبیین و اعزام مبلغ با مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی، کمیته اطلاع رسانی با مسئولیت صدا و سیما، کمیته برگزاری مراسم با مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، کمیته مساجد با مسئولیت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان و کمیته مردمی با مسئولیت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه ریزی کرده اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که برنامه های این هفته با موضوع امام و مقاومت تبیین می شود، گفت: خونین ترین قیام 15 خرداد مربوط به مردم ورامین بود که مردم کفن پوش راه افتادند و به اعتراض علیه جنایات رژیم پهلوی پرداختند.

حجت الاسلام ملایی با بیان اینکه هر سه مراسم در سراسر استان برگزار می شود، افزود: در بیرجند راهپیمایی روز قدس ساعت 10:30صبح از میدان شهدا آغاز و از مسیرهای ابوذر- خیابان ارتش-خیابان پاسداران-میدان قدس ادامه و به مسجد امام حسین(ع) ختم می شود.

وی تصریح کرد: سخنران این مراسم، سردار نقدی یکی از برجسته ترین سخنرانان کشوری، مسئول سابق سازمان بسیج مستضعفین و معاونت فرهنگی و اجتماعی فعلی سپاه پاسداران کشور می باشد و بعد از سخنرانی نماز جمعه برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: امسال برای رفاه حال خواهران تدبیری اندیشیده شده تا بخشی از فضای مسقف مسجد نیز در اختیار آنها قرار گیرد.

حجت الاسلام ملایی با بیان اینکه مراسم بزگرداشت رحلت امام در بیرجند ساعت 17:30 در حوزه علمیه سفیران هدایت و با سخنرانی حجت الاسلام مهدی طائب آغاز خواهد شد، گفت: همچنین حجت الاسلام طائب در ساعت 22 در حسینیه جماران بیرجند به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و با توجه به اینکه مراسم تا نزدیک سحر بطول خواهد انجامید وعده سحری توزیع خواهد شد.

وی درخصوص مراسم روز 15 خرداد در بیرجند بیان داشت: این مراسم در مصلی ابوالفضلی بیرجند ساعت 17 و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قوامی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی حوزه قم برگزار خواهد شد که توزیع افطاری بعد از سخنرانی از برنامه های این مراسم خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اضافه کرد: ایشان سخنران مراسم 14 خرداد شهرستان خوسف نیز می باشند.

وی در ادامه سخنانش گفت: اعضای ستاد ارتحال، ستاد 15 خرداد و ستاد قدس و انتفاضه یکشنبه ساعت 8:30 صبح با نماینده ولی فقیه در استان دیدار خواهند داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اختصاص بخشی از سخنرانی های مبلغین سراسر استان به موضوع این ایام را از جمله برنامه های این ستاد عنوان کرد و افزود: برگزاری مسابقات، نمایشگاه عکس و پوستر ایستگاه صلواتی و شب خاطره از دیگر مراسمات این ایام خواهد بود.

حجت الاسلام ملایی اعلام کرد: در مجموع حدود 49 عنوان برنامه در این 3 مناسبت در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتقال سفارت آمریکا به قدس که موجب کشتار بی رحمانه فسطینیان شد از جمله اقداماتی است که روز قدس امسال را حساس تر کرده است، گفت: همچنین خروج آمریکا از برجام  که به جهت تشدید فشارهای اقتصادی بیشتر بر ملت ایران بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امسال در تدارک هستیم راهپیمایی روز قدس در دهستان ها هم برگزار شود همانطور که در 22 بهمن حدود 100 نقطه از روستاها به این راهپیمایی پیوستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha