جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معبودی

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: اگر کسی بتواند شب های قدر را درک کند، چیز فوق العاده ای به دست می آورد. درک یک شب به اندازه هزار ماه یعنی یک عمر عبادت است وخدای متعال در شب قدرخداوند میهمانی ویژه ای برای بندگان مهیا می کند که باید از این شب ها نهایت استفاده را ببریم.

به  گزارش  خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی، صبح امروز  با حضور  در ویژه برنامه «شب های قدر» در شبکه استانی مرکز قزوین گفت: هر کس بتواند در این شب ها یک قدم به امام زمان(عج) نزدیک شود توانسته شب قدر را درک کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین افزود: قرب ما به خدا تابع قرب ما به معصوم(ع) است و درک شب قدر به این معنی است. باید تفاوتی در زندگی از فردای شب قدر نسبت به ولی خدا داشته باشیم یعنی توجه بیشتر و قرب بیشتری نسبت به ولی خدا پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: قرآن کریم در تعریف شب موسوم به قدر بیانی روشن دارد. خداوند می فرماید «انا انزلناه فی لیلة القدر» یعنی این کتاب با عظمت در شب قدر بر فرستاده خدا، نازل شد، «و ما ادرک ما لیلة القدر» این شب هم شبی نیست که به سادگی قابل فهم و درک باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: اگر کسی بتواند شب های قدر را درک کند چیز فوق العاده ای به دست می آورد و درک یک شب به اندازه هزار ماه یعنی یک عمر عبادت است وخدای متعال در شب قدرخداوند میهمانی  ویژه ای برای بندگان مهیا می کندکه باید از این شب ها نهایت استفاده را ببریم.

حجت الاسلام معبودی بیان کرد: در این ماه باید هرچه بیشتر قدر خود و هرآنچه را که درک و هدفمان از خلقت هستی افزایش می‌دهد را مورد توجه قرار دهیم، چرا که در این صورت رسیدن به کمال و ارزش‌های الهی آسان خواهد شد.

وی افزود:در شب های قدر هدف بیدار شدن است که در این راستا همان بیداری دل یا همان فطرت انسان مورد نظر قرار دارد و دانستن مقام و منزلت انسانی و ناپایدار بودن دنیای فانی همگی از مفاهیمی هستند که انسان‌ها در شب‌های قدر بیشتر به آن‌ها توجه می‌کنند.

وی ادامه داد: باید همه ارزش شب قدر که بیشتر از هزار ماه است را درک نموده و از آن استفاده بهینه نماییم و این  شب ها را سرآغاز خوبی و به سوی خوب بودن  قرار دهیم.

حجت الاسلام معبودی اظهار کرد: بندگان خوب خدا از موهبت شب قدر برخوردار بوده و هستند و این موضوع به خودی خود لطف و مهر خداوندی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha