جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افغانستان

حوزه/ کریمی گفت: خوشبختانه غرفه جمهوری اسلامی افغانستان در بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن به عنوان غرفه برتر انتخاب شد.

اسماعیل کریمی، مسئول غرفه جمهوری اسلامی افغانستان در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه درباره فعالیت های این غرفه، گفت: ما در شش بخش فروش کتب، سرگرمی و کودکان، پرسش و پاسخ، عرضه محصولات فرهنگی، عرضه محصولات قرآنی و معرفی فرهنگ افغانستان فعالیت می کنیم.

وی افزود: یکی از مهم ترین بخش های غرفه جمهوری اسلامی افغانستان به نمایش گذاشتن و فروش کتب تفسیری همانند تفسیر نور، کابلی و خرم دل است. عرضه کتب اعتقادی در زمینه تقریب نیز از دیگر فعالیت های ما است.

کریمی، مخاطبان غرفه را عموم مردم دانست و یادآور شد: در این غرفه مهاجران مختلف افغانی همانند دانشجویان، ورزشکاران، حافظان و قاریان قرآن کریم هر شب حضور دارند.

وی همچنین از رونمایی قرآن دست نویسی شده توسط یکی از کارمندان سفارت افغانستان در ایران خبر داد و تصریح داشت: این قرآن که در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن رونمایی شد، در طول 8 سال تهیه شد.

مسئول غرفه جمهوری اسلامی افغانستان، کتابت و خطایی قرآن کریم را از دیگر بخش های این غرفه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه استقبال خوب بود و جای دارد از تمامی دست اندرکاران نمایشگاه کمال تقدیر را داشته باشیم. البته متأسفانه مقداری بازتاب خبری بخش بین الملل ضعیف بود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم غرفه جمهوری اسلامی افغانستان برگزاری نشست های عقیدتی درباره تقریب بود و به همین منظور هر شب نماز وحدت نیز در این غرفه برگزار می شد.

کریمی در پایان سخنان خود بیان داشت: خوشبختانه غرفه جمهوری اسلامی افغانستان در بخش بین الملل بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن به عنوان غرفه برتر انتخاب شد.

انتهای پیام/

313/43

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha